Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Håller på att leka med cubase nu när dagens studier är avklarade...

Jag har ett sångspår som är färdiginspelat, Nu vill jag lägga ett delay på ett av orden. Jag har försökt pilla fram det själv med får ingen rätsida på det hela. Har försökt skicka till en fxkanal och liknande men jag får med delayet på en massa andra ord. Måste jag klippa ut själva ordet och lägga detta på en egen kanal eller hur löser jag detta? Hoppas ni förstår vad jag menar.

Har cubase sx2 och den medföljande delayet

Annons
Postat (redigerat)

Om du bara ska ha det på ett enda ord, så är det nog enklast som du säger, att kopiera det ordet till ett eget spår som du lägger effekten på.

Annars kan du automatisera signalnivån ut till en gruppkanal där delayet ligger och bara skruva upp precis vid det ordet.

Redigerat av Claes
Postat

En annan variant som jag brukar köra med ibland är att dra och kopiera ordet eller frasen till en egen kanal ett par gånger, i den takt jag vill ha "delayet". Det kanske är lite omständigt, men då kan jag välja precis hur många och långt eko jag vill ha genom att använda automatiation på volymen.. Tycker det fyller ut bättre än de flesta delays jag testat.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.