Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena!

Jag har nyligen gått från cubase till logic och har aldrig gjoort ett bättre val i mitt liv. men ett litet problem! När ajg har mastrat en låt i logic och ska mixa ner den till en mp3-fil. så blir volymen på mp3:an väldigt låt. även om jag har både kompressor och limiter i mastringen och outputfadern går så starkt den kan, så har ajg samma problem. jag normaliserar alltid när jag bouncar, om jag inte gör det så är det ett faktum att det distar här och var. det jag inte förstår, är att i cubase kan ja gutan vidare pressa upp slutvolymen utan att det distar, och få en mkt starkare grundvolym på filen. hjälp?

Annons
Postat
jag normaliserar alltid när jag bouncar, om jag inte gör det så är det ett faktum att det distar här och var. det jag inte förstår,

Kan ju vara Normaliseringen som gör det , Bouncar själv alldrig med den på och upplever inga problem med vare sig volym eller dist.Distar master utan normalize har du ju pressat allt för hårt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.