Jump to content
Annons

No Midi Input

Recommended Posts

unun (oregistrerad)
Postat

Som många andra här på forumet har även jag problem med att få Reason (2.5) att låta som jag vill. Mitt problem är dock att programmet (eller datorn? - Windows XP) inte verkar hitta någon MIDI-port alls. I Reason Edit/Preferences/Midi står nämligen "No Midi Input" vid Port. Har både midi-klaviatur och USB-interface (Midimate), och dessutom Virtual Midi Keyboard installerat. Men jag har en känsla av att problemet som sagt ligger tidigare än så, dvs. att Reason inte hittar nån port med Midi. Är inte så insatt varken i Windows eller Reason.

Vore tacksam för lite tips!

Annons
Postat

Testa att kolla upp drivrutinerna för din Midimate...

Vet inte om det hjälper men jag hade ett liknande problem för ett par år sen när jag använde en extern midilåda.

unun (oregistrerad)
Postat
Testa att kolla upp drivrutinerna för din Midimate...

Vet inte om det hjälper men jag hade ett liknande problem för ett par år sen när jag använde en extern midilåda.

Den nya versionen av Midimate ska funka utan drivrutiner. Det står det på omslaget, och på ESI:s hemsida (http://www.esi-audio.com/products/midimate/) finns heller inga att hämta. Virtual Midi Keyboard funkar inte heller, Reason hittar varken klaviatur eller midi-portar.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.