Jump to content
Annons

.


Novembernatt

Recommended Posts

Annons
Det här är kapitalismen i ett nötskal, alla tänker på sig själva.

måste faktiskt rent sakligt rätta dig

det du beskriver är inte kapitalismen

det är egoismen

dom flesta ismer har mer eller mindre konkreta teorier - kapitalismen har det def

du beskriver inte kapitalismen ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det gör jag. Hur kapitalismen framställs i teorin är inte detsamma som i verkligheten. Dessutom är alla människor mer eller mindre egoister. Ni tycker givetvis mina argument är långsökta eftersom ni inte kan tänka så långt. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det gör jag. Hur kapitalismen framställs i teorin är inte detsamma som i verkligheten. Dessutom är alla människor mer eller mindre egoister. Ni tycker givetvis mina argument är långsökta eftersom ni inte kan tänka så långt. 😄

en ism är en teori - eller en "ytterlighetsriktning" som det så fint heter

din verklighet är bara din

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen är perfekt och i slutänden är alla lika goda kålsupare, du vägrar bara inse det. Så...så länge du inte är en sådan som skänker dina 1500:- till Rädda Barnen istället för att lyxkonsumera så lär ju inte din karma heller vara så fräsch. 😄

För det första vet du inte om jag skänker något!

För det andra om jag hade "lyxkonumerat" så hade jag väl inte köpt SE3 utan Cubase4!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sonix,

Du har verkligen en grym förmåga att vrida och vända på verkligheten. Fascinerande, sanslöst fascinerande!!!

Jasså? Är det så?

Om jag laddar ner 5 filmer som egentligen hade kostat mig 500:- och istället skänker dom pengarna till Rädda Barnen och du å andra sidan väljer att köpa dessa filmer istället för att tänka på fattiga och svältande barn medan du sitter där, lite småfet i soffan och myser med en påse pocorn i famnen, vem tror du får mest Karma i slutänden? 😄

Hur relevant är det? Då kan jag lika gärna säga: om jag köper mycket filmer/spel/musik/whatever, och med det bidrar till att ett nystartat företag överlever, och kanske senare i livet kan bli riktigt stora, medans du får stackars indiebolaget som bara vill låta nystartade unga band få chansen, att helt falla omkull eftersom du inte köper något av dom, vem får mest karma i slutändan?

EDIT: Det var en lång mening. 😳 Men jag orkar inte formulera om... 😄

Jag vågar nog påstå att det är viktigare att svältande barn får mat i magen än att våra välgödda ungar ska få spela i ett band bara för att ha som syfte att bli kändisar och tjäna pengar på det. 😉

Det enda viktiga för dig är att få något gratis utan att betala för det!

Hade du varit Robin Hood hade du fultankat Cubase4 och skänkt det till de fattiga, nu gynnar du dig själv!

Alternativet är att skänka 500:- till fattiga och INTE sno hem program!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det gör jag. Hur kapitalismen framställs i teorin är inte detsamma som i verkligheten. Dessutom är alla människor mer eller mindre egoister. Ni tycker givetvis mina argument är långsökta eftersom ni inte kan tänka så långt. 😄

Om du menar att kapitalister vill ha mycket eller mer så stömmer det in på dig eftersom du vill haf mer till ett så lågt pris som möjligt!

Och egoist är du eftersom det du tankar hem gör du för egen vinnings skull!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
anarkisten1 (oregistrerad)

Hur fan hittade du bilden på mig :rolleyes: . Nä bara skojar det var länge sen och hur jäkla skoj var det, klart överreklamerat. Men till saken folk har nämnt Logic här också och det är nåt som förbryllar mig hur dom kunde halvera priset + lägga till ett par program och ta bort hårdvarulåset. Det är väl att be om piratkopiering om nånting är. Jag kom in bakvägen till Logic via en budgetversion som följde med ett ljudkort jag köpte, efter ett tag så blev det dessvärre piratköret, ville testa om det kändes rätt dvs. Logic men i och med att det inte kändes bra att köra pirat och dessutom lite buggit så blev det äkta vara. Jag har numera nån hyllmeter eller så med Logicversioner.

Man får hoppas för alla Cubase och Pro Tools användare att dom följer efter och halverar priset för då tror jag att piratdebatten kanske inte behövs längre.

A1

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...