Jump to content
Annons

Problem med rejält bakgrundsbrus med SP B1 och Emu 0404 ljudkort(usb)


DesmondSparrs

Recommended Posts

hör ganska mycket brus om det e tyst i rummet, har lyckats dämpa datorfläktens surr iaf men det låter väldigt brusigt. Den första filen är inspelad utan att jag höjt volymen eller nåt. Det märks mest när jag kompressar min rap/sång eller bara höjer volymen lite.

Bifogar även 10 sek test med min röst utan några effekter eller nåt höjt. Vet ej om det ska va sånt brus? Nån kanske kan mer om detta här 😆

här är länken : testfiler

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
hör ganska mycket brus om det e tyst i rummet, har lyckats dämpa datorfläktens surr iaf men det låter väldigt brusigt. Den första filen är inspelad utan att jag höjt volymen eller nåt. Det märks mest när jag kompressar min rap/sång eller bara höjer volymen lite.

Bifogar även 10 sek test med min röst utan några effekter eller nåt höjt. Vet ej om det ska va sånt brus? Nån kanske kan mer om detta här 😆

här är länken : testfiler

Hej!

Du kan ju kolla inställningarna på ljudkortet. Det finns 2 små reglar under ljudkortet. Vet inte om det hjälper men dessa ska vara rätt inställda.

Mvh Stickane med EMU 0202

Link to comment
Dela på andra sajter

hör ganska mycket brus om det e tyst i rummet, har lyckats dämpa datorfläktens surr iaf men det låter väldigt brusigt. Den första filen är inspelad utan att jag höjt volymen eller nåt. Det märks mest när jag kompressar min rap/sång eller bara höjer volymen lite.

Bifogar även 10 sek test med min röst utan några effekter eller nåt höjt. Vet ej om det ska va sånt brus? Nån kanske kan mer om detta här 😛

här är länken : testfiler

Hej!

Du kan ju kolla inställningarna på ljudkortet. Det finns 2 små reglar under ljudkortet. Vet inte om det hjälper men dessa ska vara rätt inställda.

Mvh Stickane med EMU 0202

jag har prövat det, händer inget

Link to comment
Dela på andra sajter

Säker på att det inte är datorn eller något som låter?

Minsta lilla avlägsna fläkt kan låta som en jetmotor med lite kompressor på.

nej det rä jag inte, har så pytteliten lägenhet 😄 svårt att flytta runt. Ska dock möblera om av flera skäl i helgen, får se om det blir någon skillnad då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...