Jump to content
Annons

Vad gör du mitt Logic?


Benke

Recommended Posts

Mitt kära logic 5.5 har fungerat smärtfritt iflera år. Men nu börjar något skumt hända. Häromdagen satt jag i godan ro och knåpade och plötsligt började musen hänga sig. Eftersom jag har trådlös mus kollade jag batteriet, kontakt etc. Men icke, letade o letade, det var bara i logic fenomenet uppstod. Ställde om accelerationen på grafikkortet, men nej, osv. osv. Det löste sig tillslut genom att jag gömde logic och öppnade det igen!!! 😏 Kändes grymt skumt men, men alla fungerande lösningar är ju bra. 😳

Hand i hand med att detta löste sig började mididelen fucka ur. Midifiler som jag aldrig har haft problem med började beté sig som galna. Trumprogrammeringar som om trummisen dragit 13 öl istället för 3. 😉 Jag fick ett meddelande där det stod att mididevicet hade fått ett felmedelande, men att ibland så händer det fastän det är ok.

Om någon har råkat ut för detta eller har någon aning om vad det kan vara, SNÄLLA hjälp mig och mitt kära Logic! 😄

PC, amd xp2000, asus a7v333, 1024ram, m-audio delta1010lt och logic 5.5

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Då vettefasen. Har stött på att vissa dokument beter sig otroligt konstigt ibland. Har slutat med att jag gjort ett nytt dokument och kopierat över audio/midi till det nya dokumentet, och då har allting funkat fint.

En kompis råkade ut för världens skummaste grej när han satt och gjorde en bakgrund. Han la lite gitarr, slängde på en amplitube och plötsligt påverkas andra spår av amplituben. Han fattade ingenting, och tog bort amplituben. Hela logic började uppföra sig synnerligen ologiskt. Vissa spår blev tysta och när han tog bort gitarrspåret så lät det ändå och så vidare..

Vi testade att han skickade över hela mappen till mig och när jag spelar upp det uppstår precis samma fel. Amplitube verkar på andra spår än det spåret den ligger insertad på. Det enda sättet att lösa problemet var att göra nytt dokument, importera audion och kopiera över midispåren. Då funkade det...

Har du aldrig stött på att processorn jobbar olika mycket på olika dokument? Speciellt om låten är gjord på en gammal risig dator och man sen drar igång den på en snabbare burk. Performance-mätarn går i taket nästan lika snabbt som på den gamla datorn... Finns en hel del sånna urskumma buggar i logic 5.x för PC..

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det verkar lura endel buggar lite här och var. Tack för svar, jag ska prova lite olika alternativ. I just detta doc. var det några amplituder. Ska kanske testa att göra ett nytt då. Jag tycker det känns skumt och inte speciellt kul alls. Får väl skaffa en mac till slut om man vill fortsätta med logic. (många pengar blir det... 😛 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt kära logic 5.5 har fungerat smärtfritt iflera år. Men nu börjar något skumt hända. Häromdagen satt jag i godan ro och knåpade och plötsligt började musen hänga sig. Eftersom jag har trådlös mus kollade jag batteriet, kontakt etc. Men icke, letade o letade, det var bara i logic fenomenet uppstod. Ställde om accelerationen på grafikkortet, men nej, osv. osv. Det löste sig tillslut genom att jag gömde logic och öppnade det igen!!! 😛 Kändes grymt skumt men, men alla fungerande lösningar är ju bra. 😄

Hand i hand med att detta löste sig började mididelen fucka ur. Midifiler som jag aldrig har haft problem med började beté sig som galna. Trumprogrammeringar som om trummisen dragit 13 öl istället för 3. 🙂 Jag fick ett meddelande där det stod att mididevicet hade fått ett felmedelande, men att ibland så händer det fastän det är ok.

Om någon har råkat ut för detta eller har någon aning om vad det kan vara, SNÄLLA hjälp mig och mitt kära Logic! 🙁

PC, amd xp2000, asus a7v333, 1024ram, m-audio delta1010lt och logic 5.5

Om du har skugga under muspekarna så rekommenderar jag dig att ta bort den. Även andra effekter i windows inställningar bör stängas av. Tex infadeningar av iconer mm, skuggor.

Detta är ett välkänt problem för Logic 5x

Om du fortfarande har problem med MIDI kan du gå in i win-mappen och scrolla ned tills du kommer till Logic, där kan du se midikanalerna och dom ska stå på 1 eller 0....ibland kan dom hamna på 7 eller någon annan siffra av någon skum anledning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...