Jump to content
Annons

Problem att bounce 48 till 44.1 i Cubase studio 4?


Bajenuffe1

Recommended Posts

Hallåj där.

Nu har jag stött på ett problem som jag inte kan förstå...

Jag lyckar inte bounca (Export Audio mixdown) projekt som jag spelat in med 48.000 Khz till 44.100.

(Vad jag vill göra är en mixdown av ett projekt med inställningen 48/24 till 44.1/16)

Nedmixningen hänger sig. Det jag måste göra är att konvertera hela projektet till 44.100 för att det skall fungera.

Vad är det som är felet.

Att bit djupet är ett annat verkar inte spela någon roll. Ett projekt som är inspelat i 44.1/24 kan man utan broblem bounca till 44.1/16)

Verkar ju helknar om man behöver konvertera hela projektet till 44.1 för att man skall kunna göra en test mixdown.

Några förslag någon?

/Uffe

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Problemet är att du inte kan ha blandade samplingsfrekvenser i ett projekt, så det är inte konstigt att du inte får ordning på det om du fortfarande har kvar ljudfiler med fel samplingsfrekvens... Om programmet hade godkänt blandade samplingsfrekvenser, så skulle datorn tvingas göra en realtidskonvertering av alla spår som är fel, med våldsamt ökad belastning som följd...

Olika bitdjup är däremot inga problem, eftersom programmet alltid använder ett ännu högre bitdjup internt - oavsett vilket bitdjup materialet är inspelat med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men.. Låt säga att jag släller in Projektet (Project settings) för att vara 48/24... Blir inta alla clip konverterade om jag t.ex skulle importera en fil som är inspelad i ex 44.1?

Kan man på något sätt säkerställa /konvertera att ALLA spår är till 48 innan man mixar ner till 44.1?

/Uffe

Redigerat av Bajenuffe1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...