Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Fick precis hem en begagnad DSI Evolver utan bruksanvisning och med en icke orginal adapter...

Den nuvarande adaptern gör 12 v coh Evolvern vill ha 13-15 VDC och 500 mA... den funkar men såfoprt man snuddar sladden precis där den går in så dör den för att själva kontakten är för liten och det blir glapp...

Jag behöver alltså en ny adapter och jag tycker detta är en djungel...

Adaptern skall vara på 13-15 vdc, 500 mA

Vara av rätt storlek för Evolvern?

Inte kosta skjortan (alltså inte beställa en orginal från USA?)

Nån som har lyckats skaffa en icke orginal Evolver adapter är ju välkomna att berätta lite om den...

Annons
Postat (redigerat)

Kolla efter nån av de där multi-varianterna på t.ex. Clas Ohlson.

De brukar ju ha ställbart volt-tal och en massa olika kontakter att byta mellan, så det viktiga är alltså att du får tag på en som fixar rätt volt och MINST 500mA.

PS. Grattis till en fantastisk synth!! :rolleyes:

Redigerat av android
Postat

jag kollade lite på clas ohlson men det var ju fan omöjligt...

jag får ta med den nångång och be nån plocka fram nått gött...

jo jag köpte den utan att ha provspelat eller rärt eller sett...bara utifrån vad folk har sagt...

han bara pilla med den nån timma innan jobbet så jag längtar hem här nu 😆

ska försöka mig på att resetta den på nått sätt vet inte hur "pillad" den är sedan innan o så...

drloop (oregistrerad)
Postat

Och kolla noga + och - hur de är innan du stoppar in det i apparaten.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.