Jump to content
Annons

Vilket ljudkort


perihelion

Recommended Posts

Tjena!

Jag har hängt med lite dåligt på hårdvarufronten dom senaste åren. Jag har idag ett Delta-66 med Studio I/O.

Vilket ljudkort "is da shit" nu för tiden? Jag kör Win XP men kommer väl antagligen byta till Vista någon vacker dag men inte än på ett bra tag.

mvh

/Mats

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Eftersom du inte gav ett riktpris och frågadfe efter "da shit" så blir mitt svar Pro Tools HD3 med 192 I/O som interface till. 🙂

EDIT: jag förstår efter att jag läste mitt inlägg att det kan verka lite "tyket" eller "spydigt" svarat, men det var verkligen inte min mening. Ett HD-system "is da shit", men det kostar ju även därefter. Men som jag skrev så fanns inget riktpris och jag kan inte veta trådskaparens förutsättningar. Så mitt svar helt ärligt och absolut inte menat på något illa sätt, även om det kanske verkade så, som jag upptäckte när jag läste det själv.

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker inte Protools "is da shit". Skulle mycket hellre köra ett native-system med ett RME HDSP-AES med ett Lynx Aurora16 och 4 st UAD-1-kort, en Liquidmix och kankse ett Powercore-kort. Billigare, kraftigare och bättre ljudkvalité (på alla vis) jämfört med ett HD3.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...