Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag behöver en kompressor att koppla efter miksteget på mitt fireface 400 för att ge lite mer kontroll

på monitorludet vid mer dynamiska inspelningar. Det behöver alltså inte vara superduper, det kör jag intern komprimering i DAW, men något som funkar, ev stereo med möjlighet att link-koppla.

Mjukvarulyssning med intern pluginkompressor, anser jag inte vara ett alternativ, då man allt som oftast måste ändra latency efter om man mixar eller spelar in etc.

Annons
Postat (redigerat)

Har inte använt den mycket och vet inte vilken modell det var. Men jag testade en av märket DBX i en livesituation en gång och jag var inte imponerad, men dock inte heller förskräckt 😉 så det kanske också skulle funka. Sedan har du ju även Realy nice compressor (kass stavning kanske), som jag tycker fungerar helt okej på bas under den tiden jag hade hårdvara.

EDIT: Tänkte inte på din förkortning Claes 😄 Du hade ju redan nämnt mitt andra förslag.

Redigerat av Gizmozis

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.