Jump to content
Annons

Cubase SX3 spelar bara in vänstra kanalen i stereotrack

Recommended Posts

dannyman65 (oregistrerad)
Postat

Hej!

Jag undrar om ngn kan hjälpa mig? Helt plötsligt spelar mitt cubase sx3 bara in på vänstra kanalen när jag kör stereotrack. Detta har fungerat innan men helt plötsligt har det blivit såhär. Jag är tacksam för all hjälp. Vill påpeka att två kanaler funkar på monotrack men det är alltså stereotrack jag har problem med.

Hälsningar

D.T

Annons
Postat
Hej!

Jag undrar om ngn kan hjälpa mig? Helt plötsligt spelar mitt cubase sx3 bara in på vänstra kanalen när jag kör stereotrack. Detta har fungerat innan men helt plötsligt har det blivit såhär. Jag är tacksam för all hjälp. Vill påpeka att två kanaler funkar på monotrack men det är alltså stereotrack jag har problem med.

Hälsningar

D.T

Hur kan två kanaler få plats i ett monotrack? Eller är det två monospår du använder?

Har du kollat så att det är rätt ingångar valda i VST Connections? Tryck F4 för att gå in där... Kolla så att det under "Device Port" är rätt ingånger från ljudkortet valda. Kanske är det det som spökar, annars vet jag inte vad det kan va.

Postat
Hej!

Hälsningar

D.T

Hur kan två kanaler få plats i ett monotrack? Eller är det två monospår du använder?

Har du kollat så att det är rätt ingångar valda i VST Connections? Tryck F4 för att gå in där... Kolla så att det under "Device Port" är rätt ingånger från ljudkortet valda. Kanske är det det som spökar, annars vet jag inte vad det kan va.

Hej

Tack för ditt svar. Nej jag använder monotrack istället för stereotrack och då hörs det i både höger och vänster kanal men inte i stereo - lite bakvänt. Det har fungerat utmärkt innan men vet inte vad det är som spökar.

Mvh/D.t

Postat

Men vad är det för ljudkälla du ska spela in? Om det t ex bara är sång så är det ju bara en kanal och då spelar du ju in på ett monospår. Väljer du att t ex spela in sången genom ljudkortet på ena ingången på ett stereospår så går ju denna bara till ena sidan av stereospåret och blir då fullt panorerad åt ena eller andra hållet... Är det så det kan vara hos dig? Annars förstår jag inte vad det är du gör och vill göra...

Postat
Men vad är det för ljudkälla du ska spela in? Om det t ex bara är sång så är det ju bara en kanal och då spelar du ju in på ett monospår. Väljer du att t ex spela in sången genom ljudkortet på ena ingången på ett stereospår så går ju denna bara till ena sidan av stereospåret och blir då fullt panorerad åt ena eller andra hållet... Är det så det kan vara hos dig? Annars förstår jag inte vad det är du gör och vill göra...

Det var ingångarna i Cubase för ljudkortet som spökade. De stod på left. Så ditt svar löste mina problem. Tack så mkt för hjälpen! 🙂🙂

Mvh/Daniel

Postat

Det var ingångarna i Cubase för ljudkortet som spökade. De stod på left. Så ditt svar löste mina problem. Tack så mkt för hjälpen! 🙂😄

Mvh/Daniel

Perfekt, alltid trevligt att kunna stå till tjänst! 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.