Jump to content
Annons

Myspace: Se vilka som är nya vänner? Behålla dem?


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Efter vad jag hört av en som har MySpace så kan man inte SE vilka som är ens nya vänner där, det står tydligen bara typ att det ökat från 320 till 322, men man ser inte vilka de nya är. Dillar han, eller är det så?

Sedan menade han igår att han tappat en del friends också. Hur kommer det sig? Är det såna som avregistrerat sig eller som upptäckt att de inte vill vara hans vänner mer. I så fall borde man ju själv kunna plocka bort dem man inte uppskattar efter ett tag.

Funderar på att skaffa MySpace seriöst själv, men blev tveksam nu...

😄

:musik

Redigerat av Olsberg
Tydliggjorde rubrik
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej!

Efter vad jag hört av en som har MySpace så kan man inte SE vilka som är ens nya vänner där, det står tydligen bara typ att det ökat från 320 till 322, men man ser inte vilka de nya är. Dillar han, eller är det så?

Sedan menade han igår att han tappat en del friends också. Hur kommer det sig? Är det såna som avregistrerat sig eller som upptäckt att de inte vill vara hans vänner mer. I så fall borde man ju själv kunna plocka bort dem man inte uppskattar efter ett tag.

Funderar på att skaffa MySpace seriöst själv, men blev tveksam nu...

😕

:musik

Du måste godkänna alla som vill bli vän med dej. Och de som du vill bli vän med måste du skicka en förfrågan till.

Så man har benkoll på sina vänner. Det din kompis kanske menar är att om man skickar ut 20st vänförfrågningar så får man ingen bekräftelse på om de godkännit eller ignorerat dej. Om man däremot väljer läget där man ser alla sina vänner så är det de sist på listan som blivit vän med dej senast.

Sen kanske det finns någon inställning som gör att man inte behöver godkänna de som vill bli vän med en, det har jag isåfall inte testat. Så jag vet inte riktigt vad din kompis menar.

Link to comment
Dela på andra sajter

det kostar ju inge pengar eller så, det är inte världens smidigaste community men istort sett alla artister har en. Det är om en kompis inte längre vill vara kompis med dig som han försvinner från din kompis lista.

Link to comment
Dela på andra sajter

du får ett mail till din mailadress när någon vill bli kompis med dig, med en länk i mailet så når du friend request listan på din myspace sida (efter att du loggat in).

jag brukar börja med att klicka på bilden för att komma till den som frågars myspace sida och kolla vad det är för nån som vill bli kompis med mig. är det någon som verkar seriös med gemensamma intressen så klickar jag tillbaka till min sida och väljer approve, annars har jag för mig att man kan välja delete för att ta bort förfrågan om man inte vill ha den bland sina kompisar, eller bara låta den vara.

glöm inte att regga din sida som band i stället för person om du vill kunna lägga upp din musik.

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Han har hursomhelst problem med att behålla sina Friendssiffror. För varje ny friend så tappar han 2 säger han. Han har tappat över 100,

särskilt jobbig är alla sidor som är för Elton John.

Sixties tips om mail ska jag framföra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Han har hursomhelst problem med att behålla sina Friendssiffror. För varje ny friend så tappar han 2 säger han. Han har tappat över 100,

De har under de senaste månaderna börjat att automatiskt rensa bort gamla profiler från folk som avregistretat sig. Tidigare hade man massa "vänner" som bara hette "Deleted Profile", men dessa försvinner av alltså sig själv nu.

Sedan är det väl inte omöjligt att vissa rensar bland sina vänner ibland, och tar bort sådana som de inte vill ha kvar?

Link to comment
Dela på andra sajter

I vårt band har vi försökt att hålla nere friends-antalet istället och försöker att inte överskrida 200-250 st. De vi har som vänner är

1. de som bor i vårt närområde (i vårt fall Borlänge/Dalarna)

2. Bekanta och vad man kan kalla IRL-kompisar

3. Artister som vi kommit i direktkontakt med på forum och myspace

Förstår inte riktigt poängen med varför man vill bli vän med U2 liksom. Dessutom har vi märkt att de som vill adda oss nuförtiden ofta gör riktigt bra musik (eftersom de har länkat till oss från andra sidor med bra musik). Och eftersom vi inte är kompis med en massa idioter, så slipper vi även request från alla silikonbrudar och spammare. Men visst, det beror också på att vi använder sidan till att hitta nya spännande artister. Om man bara är ute efter att Svenne Banan ska lyssna på vad man sysslar med, så kanske det är viktigt att ha 15000 friends.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...