Jump to content
Annons

Ändra samtliga spårs volym?


Hemluth

Recommended Posts

Om man har mixat för starkt/lågt, kan man ändra det i efterhand på något annat sätt än att ändra masterregeln (och att dra varje reglage lika mycket)? Det borde finnas något kommando för att justera samtliga spår lika mycket.

Btw, om någon vet vad man ska göra om man råkat ändra vågformernas grafiska höjd (vanligtvis brukar "taket" vara 0db, men jag har råkat få det till -8db eller nåt, så nästan alla mina spår ser ut som stora svarta klumpar).

Tack på förhand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du kan ju göra ett nytt auxspår och skicka alla kanaler till det och sen skickar auxen i sin tur vidare till mastern.

Eller menade du om det fanns något helt annat sätt?

Om man har mixat för starkt/lågt, kan man ändra det i efterhand på något annat sätt än att ändra masterregeln (och att dra varje reglage lika mycket)? Det borde finnas något kommando för att justera samtliga spår lika mycket.

Btw, om någon vet vad man ska göra om man råkat ändra vågformernas grafiska höjd (vanligtvis brukar "taket" vara 0db, men jag har råkat få det till -8db eller nåt, så nästan alla mina spår ser ut som stora svarta klumpar).

Tack på förhand.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Markera alla reglar.

Håll ned shift tangenten samtidigt och dra ned eller upp.

Funkade i allafall förr i tiden i PT.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
aktivera "all" gruppen, (längst ner till vänster).
Markera alla reglar.

Håll ned shift tangenten samtidigt och dra ned eller upp.

Funkade i allafall förr i tiden i PT.

Bra att du skummar av forumet så det blir rätt aolsson!

Link to comment
Dela på andra sajter

Btw, om någon vet vad man ska göra om man råkat ändra vågformernas grafiska höjd (vanligtvis brukar "taket" vara 0db, men jag har råkat få det till -8db eller nåt, så nästan alla mina spår ser ut som stora svarta klumpar).

Tja,

till höger brevid de olika editlägena i redigeringsfönstret finns fyra små zoomknappar. Den första och sista kan användas för att zooma in och ut horistontellt, och nummer två från vänster kan användas för att zooma in och ut vertikalt. Det är nog den du råkat komma åt, eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Prova även att klicka på zoom knapparna, eller rättare sagt, klicka, håll in och dra upp eller ner... för dynamisk zoom

Btw, om någon vet vad man ska göra om man råkat ändra vågformernas grafiska höjd (vanligtvis brukar "taket" vara 0db, men jag har råkat få det till -8db eller nåt, så nästan alla mina spår ser ut som stora svarta klumpar).

Tja,

till höger brevid de olika editlägena i redigeringsfönstret finns fyra små zoomknappar. Den första och sista kan användas för att zooma in och ut horistontellt, och nummer två från vänster kan användas för att zooma in och ut vertikalt. Det är nog den du råkat komma åt, eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...