Jump to content
Annons

Fick fel monitorer

Lurendrejarn (oregistrerad)

Recommended Posts

Postat

Köpte för ca 2 mÄnader sen ett par moitorer (Fostex Pm2) som jag pröjsa 5000 för.

Inte för att jag Àr sÄ kunnig om monitorer och sÄ men jag kÀnde mig vÀldigt nöjd med dom.

Och sÄ i dag av en slump nÀr jag var inne pÄ musikbörsens sida sÄg jag att mina monitorer hade prissÀnks till

2500. Naturligtvis blev jag irreterad men förstorade av nÄn andledning bilden pÄ dom.

Och dÄ sÄg jag att dom monitorerna jag fÄtt heter Fostex Pm2 Mk2 medans dom jag betalat för bara heter Fostex Pm2.

Ska naturligtvis ringa och klaga men innan jag gör det för jag har nÀmligen druckit nÄgra öl idag sÄ jag kan ju ha fÄtt nÄtt om bakfoten.

Vad Àr skillnaden pÄ dessa monitorer?

Mvh David

Annons
Postat

Mk2 borde rimligen vara en nyare modell, som i bÀsta fall har förbÀttrats pÄ nÄgon punkt eller kanske nÄgon detalj i utseendet som har Àndrats.

Kolla sĂ„ att det "sĂ€nkta" priset inte Ă€r styckpris, medan du har betalat för ett par - annars blir det nog lite smĂ„tt pinsamt nĂ€r du klagar... 😛

Postat

Sant! ska kolla det. Tack!

Postat

men hallÄ? du har ju fÄtt en nyare version av PM2 för samma pris som för den gamla versionen? det Àr vÀl bara att tacka o ta emot eller?

priset 2500 för PM2 lÀr ju vara styckpriset och inte parpriset.

maart (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Enligt musikbörsens hemsida kostar PM2 6250 kr/par och PM2 Mk2 2498 kr (antagligen styck). Den tekniska skillnaden vet jag inget om...

Redigerat av maart
Postat

Ja dom kostade 5000 nÀr jag köpte dom och har gÄtt upp lite nu.

Kan nÄn bara sÀga mig vad skillnaden pÄ dom Àr sÄ vore ja glad.

Har jag fÄtt bÀttre tÀnker jag absolut inte klaga

Postat

De har antagligen höjt priset pÄ den gamla modellen för att de inte vill sÀlja den lÀngre efter att den nya modellen har börjat levereras - och sÄ kan de tack vare det sÀga till sina kunder att den nya har kunnat sÀnkas i pris men ÀndÄ blivit mycket bÀttre (eftersom den heter MK2). Marknadsföring sker ganska ofta pÄ det sÀttet.

Oavsett vilken eventuell skillnad det Àr mellan modellerna (om annan Àn kosmetisk), sÄ har du fÄtt den som Àr i produktion nu, sÄ egentligen Àr det inte mycket att orda om...

Postat

ok tack alla för hjÀlpen

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.