Jump to content
Annons

Köpa tv-spel, vilket?


Mr Keys

Recommended Posts

jag och min flickvän skall ge varandra oss själva tv-spel....och var helt inne på playstation 3, eftersom hon vill ha singstar och buzzer.

Men nu börjar jag fundera på om Nintendo Wii är bättre? mer hållbart i längden, eftersom det är nyare.....eller tänker jag fel?

Jag lirar alla spel, såsom äventyr, stretegi, sällskapsspel osv osv...medans hon bara lirar sällskapsspel....

några tips?? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Wii är inte nyare än PS3... eller, det kanske skiljer någon månad eller så, men de är lika gamla skulle jag påstå.

Wii är inte alls lika avancerad som PS3, så den som håller i längden är förmodligen PS3.

Äger själv en wii, ingen PS3. Mest av ekonomiska skäl. Och att jag gillar Zedla.

Buzz och singstar är ju typiska sociala spel, som man lirar med polarna när de kommer på besök. Där är Wii riktigt bra, även om man inte har singstar än så länge.

En grej man kan kolla upp är gratisprogrammet för pc som heter UltraStar, som fungerar som SingStar. Lite pilligt när jag provade det, men det kanske är bättre nu för tiden. Jag menar, du har ju förmodligen nån mic som ligger och skräpar 😉

Kommer nog överväga ps3 när den går ner lite mer i pris och när GTA4 kommer ut. Tills dess ska jag lira super mario och metroid prime corruption tills fingrarna blöder.

Link to comment
Dela på andra sajter

vill man ha roliga party spel, sociala spel så är la Wii alternativet för er.

Det är roligt att hålla på och svinga kontrollen upp och ner, fram och tillbaka och man har jävligt kul tillsammans! 😛

Dock så lessnar man i längden. Inget kul om man ska spela själv.

Det finns vissa jävligt bra spel till Wii som man kan spela själv också, visserligen.

Men vill du ha spel med bra grafik så är det Playstation 3 du ska satsa på!

Finns och kommer massa partspel till det systemet också. Guitarr Hero 3 är ett måste! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Är också inne på att köpa en konsol, även fast jag inte är konsoltypen och inser att jag borde jobba med musiken mer än att sitta framför tv-spel. Det som fått mig att fastna är främst Guitar Hero III - Rock Legends och Singstar. Verkar vara två ganska sociala spel. Så köper jag någon konsol så blir det definitivt PS3. Den är väl så vitt jag förstått, den mest avancerade och med mest potential inför framtiden (hållbarhet). Xbox känns ju redan lite gammalt, men däremot finns det en hel del spel till den. Nackdelen är att nätverksspelande kostar, medan det är gratis med PS3.

Jag var också inne på Wii ett tag, men efter att ha läst att den rent prestandamässigt bara är snäppet bättre än sin föregångare Gamecube så har jag i princip övergett den tanken helt. Visst kontrollen verkar ju riktigt rolig och Mario fungerar ju alltid, men jag är rädd för att det blir lite tjatigt i längden. Efter ett tag kanske man vill ha tyngre titlar som Call of Duty och GTA4, vilka är helt suveräna på PS3.

Men jag håller med, ett helt enkelt val är det ändå inte. Jag är trots allt lite, lite sugen på Wii fortfarande.

Redigerat av Soxic
Link to comment
Dela på andra sajter

Att spela online över Xbox Live kostar pengar oavsett om det är silver eller gold man använder 😉

Umm.. Gör det? Syftar du på att man måste ha en internetanslutning då eller?

http://www.xbox.com/sv-SE/live/xbox360/fea...s/silverage.htm = Gratis!

Edit: Fasen nu bidde jag riktigt osäker. Kanske måste vara guldmedlem ändå? Silver funkar bara för MMO? Vågar inte uttala mig nå mer. 😉

Redigerat av Becker
Link to comment
Dela på andra sajter

Så här står det

"Självklart är Xbox Live i huvudsak en onlinetjänst för multiplayerspel, och du behöver ett Xbox Live-guldmedlemskap för att kunna utnyttja detta."

Med silver kan du gå online med xboxen, kolla på marketplace, ladda ner några demos å sånt där tror jag.

Men för att kunna spela online, behöver man guldmedlemskapet 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Ps3 eller Xbox 360!

PS3 ha visserligen bättre prestanda och är modernare än Xbox360 men,

hur ett spel ser ut vinner aldrig över spelkänslan där i mitt tycke Xboxen har klart bättre spel/känsla..

Kanske kommer PS3:an ikapp med spelen men då bör kanske Xboxen ha kommit ut i en upphottad/ny version..

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan ju meddela att Wii har spöat skiten ur både PS3 och Xbox360 i julhandeln. Räknar man med de bärbara konsollerna, har nintendo lagt rabarber på över halva marknaden, medan sony och microsoft får slåss om den andra halvan. PS2 har dessutom sålt bättre än både Xbox360 och PS3. Frågan är när PS3 ska bli den dominant som folk säger att den ska bli. Och vad blir nintendos motreaktion när det händer? Släpper man en Wii2 med uppdaterad prestanda och full bakåtkompatibilitet? Man borde ju ha råd att utveckla ett fetingsystem för vinsten iallafall.

Själv har jag för övrigt spenderat några dagar med att spela paper mario (från 2001, till N64) som gick att ladda ner via virtual console på wii för en hundring. Grymt bra spel, och ett tydligt bevis på att flashig grafik inte gör spelet.

Link to comment
Dela på andra sajter

En bekant köpte en PS3:a för ett par dagar sedan och grafiken är ju oslagbar. Det är lätt i klass med PC får jag nog lov att säga. Rent prestandamässigt har PS3:an all potential i världen inför framtiden medan Xbox känns som att den är påväg att dö ut lite. Den har typ visat vad den kan. Vad gäller Wii tror jag det är en helt annan grupp som köper den konsolen så jag undrar hur mycket den egentligen konurerar med PS3.

Själv har jag varit inne på att köpa en Wii, tills jag läste att dess processor i princip inte är så mycket bättre än deras tidigare konsol, vilket var lite avtändande. Men jag måste erkänna att Mario lockar rejält. Däremot såg Guitar Hero III riktigt tråkigt ut på Wii, med dålig grafik.

PS3:an har inte så mycket spel än och det verkar gå trögt, men att spela online är gratis och fler och bättre spel lär ju komma när speltillverkarna lärt sig utnyttja processorerna till max i konsolen. GTA4 lär ju som sagt bli en riktig magnet. Det som talar emot är priset på konsolen, men 40-gigaren går ju att beställa från USA för drygt 2500:- jämnfört med 4500:- som den kostar här, och då levereras den direkt till dörren med DHL och med en extra handkontroll, läste jag på en spelnördssajt. Många som gjort tydligen utan problem, vet dock inte om jag skulle göra det själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

GTA4 kommer även till Xbox 360.

Hela grejen med PS3 är processorn.

Det är en CELL processor med 7st SPE´s som var för sig är på ca 3.2ghz.

Xboxen har mer minne samt mer minne åt grafiken.

Men PS3ans processor själv, kan rendera grafik.

Programerarna har ännu inte lärt sig hantera CELL procssorn som är väldigt ny. Många säger att den enbart är bra

till tex flyttal, men den kan göra så otroligt mycket mer.

Grafiken idag skilljer sig inte märkvärt mellan PS3 och Xbox 360. Xbox 360 har förtillfället mera spel, och kommer nog leda på den fronten ett bra tag till.

Tills utvecklarna lärt sig hantera CELL processorn så kommer vi få se multiplattform spel. Dom kommer alltså släppas till både PS3 och Xbox 360.

Det första spelet som är släppt, som Xbox 360 inte klarade av är Uncharted Drakes Fortune.

uncharted-drakes-fortune-ps3-screenshot-big.jpg

uncharted-drakes-fortune-20070517035108017.jpg

uncharted-drakes-fortune-20070706050657967.jpg

Uncharted_Drake_s_F_447515g.jpg

UnchartedDrakesFortune-962.jpg

Anlednigen till varför Xbox 360 inte klarade av detta spel är pga att det använder sig av CELL processorn och Blu-Ray skiva.

Skulle man släppa detta till 360 så skulle grafiken varit betydligt sämre, föremål som tex blad, buskar, träd, grus hade inte

rört på sig lika fint, man hade behövt tex minst 4 skivor för att få plats med allt vilket betyder att spelaren hade behövt

byta skiva från gång till gång.

GTA4 som kommer snart blev nedkortat pga Xbox 360. Man fick inte plats med allt på skivan och Rockstar som gör spelet hade lovat

att det skulle få plats på en skiva (visst, en Blu-ray skiva som var tänkt från början för det var PS3 exklusivt).

Jag tror att PS3 kommer piska 360 i det långa loppet. Jag hade båda 2. Jag älskar både mitt PS3a och min Xbox.

Vill man däremot ha sköna partyspel, klassiska Mario och retro spel så är det ett WII som gäller. Också grymt rolig.

Och som fidden sa. Wii piskar både PS3 och Xbox med hästlängder idag. Inte på grafikdelen (som i mångas ögon gör mycket), men själva

spelen, spelkänslan, alla retrospel.

Det dröjer nog inte länge till tills vi ser en Xbox 720 som enligt Microsoft ska släppas 2011.

Link to comment
Dela på andra sajter

det blev ett PS3.....har hittills skaffat "singstar", "assasins creed" och "need for speed prostreet"......väntar otålilgt på GTA4.....älskade både "vice city" och "san andreas".....japp, även fast det var både tjejens och mitt PS3, ska jag erkänna att det är jag som använt det typ 90% av tiden. Dock får jag v'lä

Det mest underbara med spelkonsol jämfört med PC är att man slipper tänka på (shit, ska jag köpa nytt grafikkort, har jag tillräckligt med minne, räcker processorn.....osv osv) de spel som släpps funkar helt enkelt......Assasins Creed är nog det snyggaste (visuellt sett) spel jag spelat nånsin....fast långt ifrån det roligaste, även fast det är kul.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

GTA... är det ett overkligt bilspel som innehåller skotträder och sånt? Bläää för det.

Gran Turismo är bättre.

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

njae, eller, nää...det är inget bilspel, fast man kan köra bil i det..och motorcykel, och cykla....och köra båt, och springa.....och slåss, och skjuta.....och köra helikopter.....

alla element som gör ett spel roligt liksom!! hähä....

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...