Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Detta låter mer som en vocoder än autotune. Men jag förstår inte varför du ens vill eftersträva detta sound. Det låter ju skit, hehe 😕

Redigerat av Sonefors
  • 3 veckor senare...
Postat
Detta låter mer som en vocoder än autotune. Men jag förstår inte varför du ens vill eftersträva detta sound. Det låter ju skit, hehe 😛

Man kan få fram ett rätt vocoder liknande sound i Antares Autotune med extrema inställningar, och anledning till att folk vill det är väl för att smaken är som röven.

Postat

Jag fattar inte varför vissa av er skall kritisera vad andra gillar, killen i fråga undrar bara om i ni vet hur man skruvar till soundet, behåll era onödiga kommentarer för er själva.

• 1 år senare...
Postat

när man använde autotune så hoppar rösten hej vilt ibland :S

finns nån effekt man kan lägga till de så de blir bra så de låter smooth

nån som kan?

Postat

Välj rätt skala på Autotuneoch sjung mer tonrent.. Annars går Autotune nuts (eller som nån sa tidigare i detta forum.. "Man kan inte polera en bajskorv" ) 😳

när man använde autotune så hoppar rösten hej vilt ibland :S

finns nån effekt man kan lägga till de så de blir bra så de låter smooth

nån som kan?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.