Jump to content
Annons

Dave Smith Evolver Desktop

Recommended Posts

Mollin (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Tja!

Som titeln lyder så undrar jag om det är någon här på forumet som använder sig utav Dave Smith Evolver (BILD) när ni producerar eran musik?

Själv producerar jag minimal och letar efter hårdvara som skulle passa just den musikstilen! jag har hört lite att den är rätt så bra när det gäller minimal, stämmer det? 😛

Redigerat av Mollin
Annons
Postat

Jag har haft en sådan, och har bytt upp mig till keyboardmodellen (som har samma ljudmotor, men lite mer rattar + ett litet klaviatur).

Hur den funkar till din sorts musik har jag svårt att svara på, men den klarar allt från feta analogljud till extrema ljudeffekter och distade skeva knasigheter. ÄLSKAR den synthen nåt oerhört, den finns med på allt jag gör!

För de pengarna är det egentligen inte så mycket att tveka på, sjukt mycket för slanten! Och begagnatpriserna har varit väldigt stabila det senaste året, så om den inte passar dig borde du inte behöva förlora nåt heller...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.