Sonnert Postat 14 december 2007 Postat 14 december 2007 (redigerat) gĂ„r och funderar hĂ€r pĂ„ jobbet. gĂ„r det att bygga ett bandpass-filter av BV-512? kan man kanske pĂ„ nĂ„got sĂ€tt tala om att eq-staplarna ska höjas och sĂ€nkar i en speciel ordning nĂ€r man vrider pĂ„ en combinator-ratt? nĂ„gon idĂ© đ propellerheads har ju sjĂ€lva nĂ„got exempel pĂ„ att bygga ett högpass-filter med hjĂ€lp av brusgeneratorn i subtractorn. men den suger. http://www.propellerheads.se/home/discover...;article=part12 Redigerat 14 december 2007 av Sonnert
Assar Postat 14 december 2007 Postat 14 december 2007 Det gÄr sÀkert, du kan ju plocka ut de individuella banden pÄ baksidan. Du kan ju Àven anvÀnda 2 st Stereo Imager genom att koppla Separate Out frÄn den första till Audio Input pÄ den andra. DÄ kan du stÀlla bÄde frekvens och bandbredd. Men enklast och flexiblast Àr antagligen att köra signalen genom Thor. TrÄkigt pÄ jobbet?
Johan Royen Postat 14 december 2007 Postat 14 december 2007 Hmm, om det gĂ„r tror jag blir det vĂ€ldigt mycket jobb för vĂ€ldigt lite utdelning, om man sĂ€ger sĂ„. đ Intressant utmaning, förresten...
puffra Postat 15 december 2007 Postat 15 december 2007 eller sĂ„ anvĂ€nder du filtret i thor? fast det blir ju inte lika mycket pill dĂ„ förstĂ„s đ
Moke Postat 16 december 2007 Postat 16 december 2007 Eller sĂ„ anvĂ€ner man ECF-42 i BP lĂ€ge. Det blir ju Ă€nnu mindre pill. đł
puffra Postat 16 december 2007 Postat 16 december 2007 Eller sĂ„ anvĂ€ner man ECF-42 i BP lĂ€ge. Det blir ju Ă€nnu mindre pill. đ det har du helt klart rĂ€tt i! mĂ„ste erkĂ€nna att jag blandade ihop saker och ting lite..fick för mig att han frĂ„gade efter ett HP-filter...
Linus Postat 22 december 2007 Postat 22 december 2007 gĂ„r och funderar hĂ€r pĂ„ jobbet.gĂ„r det att bygga ett bandpass-filter av BV-512? kan man kanske pĂ„ nĂ„got sĂ€tt tala om att eq-staplarna ska höjas och sĂ€nkar i en speciel ordning nĂ€r man vrider pĂ„ en combinator-ratt? Combinatorn kan ha ett min- och ett maxvĂ€rde. 0 eller 127. Vad du efterfrĂ„gar Ă€r egentligen att ett snĂ€pp pĂ„ Rotary skulle höja t ex band 2 vid klockan 9 och vara tillbaks pĂ„ noll vid klockan 12. Inte (helt) möjligt tyvĂ€rr. Men annars rekommenderar jag State Variable Filter i filter 3 i Thor och patchar in audio dit. Enklast och bĂ€st ljud. Du gillade inte brus/vocoder-prylen, men jag lĂ€gger upp en liknande idĂ© Ă€ndĂ„. http://www.speedyshare.com/648782269.html Annars ska jag fundera pĂ„ en bĂ€ttre och roligare lösning med BV-512. Jag har mina aningar om en lösning med ett packe Malströms, Thors och Spiders till hjĂ€lp... Jag gillar tankenötter som den hĂ€r. đ
Linus Postat 22 december 2007 Postat 22 december 2007 (redigerat) Kunde inte lĂ„ta bli att testa min nĂ€sta idĂ©... đ En BV-512 och en Thor kombinerad. http://www.speedyshare.com/201494846.html Laaaaagom mycket resonans! đ NĂ„ja, jag kastade ihop den pĂ„ en halvtimme och jag kommer sĂ€kert att göra fler alternativ och andra lösningar som presets... dĂ€rav v1 i filnamnet. Redigerat 22 december 2007 av Linus
Sonnert Postat 22 december 2007 TrĂ„dstartare Postat 22 december 2007 kul att det gick hyfsat Ă€ndĂ„. nu Ă€r ju bĂ„da lösningarna ganska lika propellerheads variant. Men! jag borde ha nĂ€mt en sak. jag vill inte att BV-512'an ska vara i vocoder-lĂ€ge. đ
karlblau Postat 28 december 2007 Postat 28 december 2007 Har kört 512 som filter i nÄgra produktioner men har faktiskt gÄtt över till Thoren.... Ett skÀl för detta Àr faktiskt att om man kör 512 o 512 lÀge( tror det Àr 512 ) sÄ fÄr du faktiskt nÄn milli/micro sekunds delay.. prova om ni inte tror mig =).... har dock kört den som sagt massa gÄnger..gillar ljudet.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.