Bbenderman Postat 12 december 2007 Postat 12 december 2007 Skruvar som besatt på min nya pod men får inte till contrytwanget. De distade ljuden låter grymt bra speciellt Amp nr19 Med dist Redcomp cab19. Har en blackface och tycker det låter ganska likt men det är inte lätt spelat i genom poden. Om jag kör den i min Stärkare skrev någon att man ska undvika att simulera en förstärkare. Men hur ska jag få till Distljudet med amp nr19 i sådana fall.
JJRockford Postat 13 december 2007 Postat 13 december 2007 Det handlar väl lite mer om var du kopplar in den i din förstärkare; Kopplar du in poden direkt i slutsteget (fx return, eller vad det nu kan tänkas så, returen på effekt-loopen alltså) så kan du gott ha igång förstärkarsimuleringen. Däremot så brukar det sällan låta bra med högtalarsimulering på när man spelar "på riktigt", den ska bara vara igång när man kopplar direkt in i pa/mixer. Hur har du kopplat?
Hellpig Postat 13 december 2007 Postat 13 december 2007 Jag har en clean ganska hårt komprimerad ljudpatch som du kan få ... kör med en LP men folk som hört denna har trott Tele/Strat om soundet, så ja, det är rätt twangit fast på ett lite mjukare sätt. 😠 Kan nog skaka fram det i helgen så påminn mig då!
Bbenderman Postat 13 december 2007 Trådstartare Postat 13 december 2007 Det handlar väl lite mer om var du kopplar in den i din förstärkare; Kopplar du in poden direkt i slutsteget (fx return, eller vad det nu kan tänkas så, returen på effekt-loopen alltså) så kan du gott ha igång förstärkarsimuleringen. Däremot så brukar det sällan låta bra med högtalarsimulering på när man spelar "på riktigt", den ska bara vara igång när man kopplar direkt in i pa/mixer. Hur har du kopplat? Jag kör den i min Vibrolux förstärkare. Så jag ska skippa både förstärkar och högtalarsimulering då. Ljudet jag är ute efter ska vara komprimerad och öppna upp lite. Som en Twin på hög volym.
JJRockford Postat 13 december 2007 Postat 13 december 2007 Har du kopplat in den i effektloopen (om det finns någon sådan) eller rätt in i gitarr-jacket? Kör man den rätt in i gitarrjacket bör man nog stänga av både förstärkare-och högtalar-simulering. Ingen aning om hur bra Line6 är på detta? Själva idén med XT-liven är väl att fixa fram kompletta ljud, snarare än att komplettera en redan välljudande förstärkare. Är du ute efter en "låda programerbara stompboxar" så kanske du ska spana in t ex Boss ME-50 istället?
Magpie Postat 13 december 2007 Postat 13 december 2007 Skruvar som besatt på min nya pod men får inte till contrytwanget.De distade ljuden låter grymt bra speciellt Amp nr19 Med dist Redcomp cab19. Har en blackface och tycker det låter ganska likt men det är inte lätt spelat i genom poden. Om jag kör den i min Stärkare skrev någon att man ska undvika att simulera en förstärkare. Men hur ska jag få till Distljudet med amp nr19 i sådana fall. Du har väl besökt line6.com och line6 forumet där du kan hämta hem massor med bra patches och färdiga bundles. http://line6.com/support/thread.jspa?threadID=237 Ställ gärna en fråga i forumet så får du hjälp att ratta till ljudet.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.