Jump to content
Annons

Om man vill ha samma dåå?


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Jag var just och tvättade i den gemensamma tvättstugan. Där har vi regeln att man får tvätta vilken dag som helst, pass 1 8-13, pass 2 12-17 och pass 3 16-21 - då man räknar in den extra timmen för torkrummet.

Men vi har en annan dum regel. Man får inte abonnera på en tid, dvs. man får inte boka den 12:e januari kl 8-13 (igen) om man nu idag - 12:e december - har bokat 8-13. Men tänk om man bara vill tvätta EN gång i månaden??

En annan gång var det en tant som stod bredvid och sa att hon skulle anmäla de som bokar samma tid igen. Under hennes bevakning tog jag då ut tvättlåset ur tavlan medan jag högt sa 24:e mars. Pausade 5 sekunder och förde tillbaka den igen, och sa 24:e april.

Vad tycker ni? Hur löser vi detta? Har folk så lite kläder att de måste tvätta så ofta?

😊

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Tvättar du verkligen bara en gång i månaden, det betyder att du har ca 30 boxers tror jag själv har typ 5

Vadå, med 30 boxers behöver man ju bara tvätta typ vartannat år! 😛

Jag känner stanken 😊

😱

Varför denna arga uppsyn :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder tanga... :rolleyes:

Asså funkar det bra?

Själv kör jag dom där elefantstringen. Dom är sköna dom!

En snabel där framme också...

😊

(jag har faktiskt ett par sådana. Fick det av tjejens lillebror, en sån där skämtsak, hoppas jag!)

Link to comment
Dela på andra sajter

Har vi löst problemet?

😠

Är det någon som kan och brukar kontrolera vilka tider som bokas? (förutom eventuella övervakningar av konstiga tanter vid själva boknings tillfället).

Om inte så är det väl frittfram. Den ända som kan låsa upp din tvättnyckel är väl du och möjligtviss hyresvärden. Bryr han sig?

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Fastighetsskötaren bryr sig, han är så illa tvungen. Anledningen är att det är ganska många som klagar på detta (och då menar jag mellan 8-10 hushåll, inkl de ensamma tanterna), av husets två portars lägenhetshushåll på 26 hushåll. Så han tycker det tjatas en del.

Så han har varit där och knipsat av ett tvättlås har jag till och med sett. Men förhoppningsvis var det nån som flyttat. Jag vet inte.

Det finns särskilt 2-3 nitiska grannar, som har med sig anteckningsblock och skriver av tavlan...

Heavy!!

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...