Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja,

Någon som har ett sjysst pluginprogram med olika ljud för

gitarren att rekomendera...kör med en blackstar ht-dist som låter

kanon i vanliga fall, men det blir inget bra ljud när man spelar in..

Är ute efter lite van halen stuk, finns det ev nån plugin med tex van halens gitarrljud?

Mvh Dave

Annons
Postat
Eftersom du postat i PT forumet sa antar jag att du kor Pro Tools!

Kolla da in Eleven fran Digidesign.

Basta gitarr pluggen pa marknaden.

Var dessutom kritisk till vad du läser på internet såsom i alla andra medier. Att vara uppmärksam på vem som skrivit vad och vad denne isåfall har att vinna på det denne skrivit.

Amplitube, McDsp ChromeTone, Waves GTR3, Line6 Gearbox etc etc

Listan kan göras lång. Sök på forumet och se vad medlemar har skrivit om de olika pluggarna. Ladda ner demos och testa osv. Kör hårt

Postat

Var dessutom kritisk till vad du läser på internet såsom i alla andra medier. Att vara uppmärksam på vem som skrivit vad och vad denne isåfall har att vinna på det denne skrivit.

Listan kan göras lång. Sök på forumet och se vad medlemar har skrivit om de olika pluggarna. Ladda ner demos och testa osv. Kör hårt

Roligt och troligtvis sant! 😄

Postat

Haha nu fattar jag inte.... 😄 Skulle jag jobba for digidesign eller vad menar du???

Naval!! det gor jag inte. Tycker bara att Eleven ar den basta jag provat 😄

Postat

De bästa gitarrpluggarna jag har testat är faktiskt gratis. Dels denna från BTE Audio:

http://www.bteaudio.com/software/Juicy77/Juicy77.html

(Finns även en Tubescreamer-klon som också är gratis, grymt bra tillsammans)

Och så klassikerna från Simulanalog på http://www.simulanalog.org/guitarsuite.htm

Tycker även att Native Instruments ACBox från Guitarcombos är väldigt bra till solon.

Sen blir ju alla gitarrpluggar mycket bättre gitarrpluggar (i a f låter de mer naturligt) om man kör dom genom någon impulsspelare (heter det så?) med någon gitarrlåde-impuls inladdad. http://habib.webhost.pl/vst_keFIR.php Impulser finns i tusentals på nätet.

Postat

Kör själv med Izotope trash. Grymt fin plug enligt mig, man har total kontroll över ljudet. Man kan få vilket ljud man vill om man tycker om att skruva ljud.

Det som är bra med trash, som jag tycker, är att den bara inte är en ren förstärkar plugg utan också en dist plugg (eller snarare en dist plugg istället för förstärkarplugg) det går att använda den överallt, där man tycker att det är användbart på trummor tex. Det går att läsa mer på www.izotope.com.

Otroligt kraftfull plug-in.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.