Jump to content
Annons

Brus utan källa


Noswas

Recommended Posts

Ehm ja som titeln säger,

var 20 sekund så kommer det ett brus som ligger i bakgrunden, mycket kort bara 2 sekunder eller nått. låter lite som havsbrus, men det finns med på själva "ljudmätaren" så det hör till FL,, tycker det är ganska irriterande och jag har ingen aning om var det kan komma ifrån. hoppas det inte var alltför otydligt

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

kan mkt väl vara ljudkortet om du säger att du inte har ngt ikopplat.. har du ngt ikopplat bör det vara det eller ljudkortet..

javisst.. ibland är man snabb

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du demo på nån synth du använder i projectet?

troligen inte, nej det ska jag inte ha, men även om jag inte lagt till någon synth utan bara öppnat FL så låter det,,

Har du en Demo på FL studio då ? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du demo på nån synth du använder i projectet?

troligen inte, nej det ska jag inte ha, men även om jag inte lagt till någon synth utan bara öppnat FL så låter det,,

Har du en Demo på FL studio då ? 😕

njae demo är det inte, eller jag kan spara så =)

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Har du demo på nån synth du använder i projectet?

troligen inte, nej det ska jag inte ha, men även om jag inte lagt till någon synth utan bara öppnat FL så låter det,,

Har du en Demo på FL studio då ? 😕

njae demo är det inte, eller jag kan spara så =)

Vissa demos har brusljud, tex Tracktion har alla funktioner i demon men brusar istället.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ahr kört med många versioner av fl studio, men jag ahr alldrig träfaft på detta problemet. Kan det vara ett av dina "Start templates" ?

Under file väljer du template, och därefter "Empty". Då borde du få upop ett helt rent projekt.

Om du upplever bruset även om du inte har ett start template öppet alls, borde du kolla in i dina ljudinställninger.

Använder du ASIO, kan det vara det som spökar. Har du två ljudkort (Integrerat/extra), testa dem!

//Nexustwins - mgm

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ahr kört med många versioner av fl studio, men jag ahr alldrig träfaft på detta problemet. Kan det vara ett av dina "Start templates" ?

Under file väljer du template, och därefter "Empty". Då borde du få upop ett helt rent projekt.

Om du upplever bruset även om du inte har ett start template öppet alls, borde du kolla in i dina ljudinställninger.

Använder du ASIO, kan det vara det som spökar. Har du två ljudkort (Integrerat/extra), testa dem!

//Nexustwins - mgm

jag kör alltid med empty, de andra är bara för riktigt nybörjare.. men jag har 2 ljudkort faktist, mitt integrerade funkade inte med midi så jag satte in ett annat, kan det spela någon roll? jag kan prova stänga av den i eh,, kommer inte ihåg vad den heter för tillfälligt men typ,, "Del när man startar datorn"

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...