Jump to content
Annons

Vad heter instrumentet?


Memphis

Recommended Posts

Har hört en del irändsk och celtisk musik som har detta vackra instrument. Låter som en slags säckpipa men jag såg någon Youtubefilm där det användes men det visade sig vara en fjöjt av något slag. Ganska vasst men samtidigt varmt ljud.

Finns på skivan "The Celtic circle" , första utgåvan på spår:

10 - cùChuliann's Last Battle

15 - The Dragon's Breath -Låter likt men låter ändå som ett slags stråkintrument.

Hittade inte Youtube-klippet. Någon som tror sig veta vad det är för instrument och vad det heter?

Jag vill nämligen använda det i egen musik.

/Memphis

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Har hört en del irändsk och celtisk musik som har detta vackra instrument. Låter som en slags säckpipa men jag såg någon Youtubefilm där det användes men det visade sig vara en fjöjt av något slag. Ganska vasst men samtidigt varmt ljud.

Finns på skivan "The Celtic circle" , första utgåvan på spår:

10 - cùChuliann's Last Battle

15 - The Dragon's Breath -Låter likt men låter ändå som ett slags stråkintrument.

Hittade inte Youtube-klippet. Någon som tror sig veta vad det är för instrument och vad det heter?

Jag vill nämligen använda det i egen musik.

/Memphis

hm, har mina aningar, om jag fick höra skulle jag veta... får försöka hitta det på youtube

Link to comment
Dela på andra sajter

Hittade nu länken till låten The Dragon's Breath från The Celtic circle. Men detta måste vara något slags stråkintrument men det ska också finnas en flöjt som låter liknande.

http://music.barnesandnoble.com/search/med...=1&track=15

finns också en låt på disk 2 som heter Braveheart Trilogy (länk under), vilket förmodligen är från filmen Braveheart och detta instrument låter ganska likt men inte riktigt. Men filmen utspelar väl sig i skottland? Så instrumentet på denna låt kanske bara är säckpipa? 😉🙂 Mer troligt.

http://music.barnesandnoble.com/search/med...c=2&track=4

Men det finns också en flöjt som låter ganska likt och den är nog den jag söker.

/M

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...