Jump to content
Annons

Hjälp med Guitar Rig 3

Recommended Posts

Warheart (oregistrerad)
Postat

Hej, när jag ska spela in ifrån Guitar Rig 3 så försvinner disten och/eller pålagda effekter och Wave filen blir bara clean med den lilla gain jag har på från mitt ljudkort. Hur kommer det sig?

Annons
Warheart (oregistrerad)
Postat
Antagligen har du Guitar Rig som en insert och har inte bränt fast det i filen. Vilket inspelningsprogram använder du?

Ja jag provade att trycka på record i just Guitar Rig, det blev inge bra.

Sen provade jag med Audacity.

Biorno (oregistrerad)
Postat
Antagligen har du Guitar Rig som en insert och har inte bränt fast det i filen. Vilket inspelningsprogram använder du?

Finns det något "Apply effects" i Audacity så gör det på wavespåret innan du exporterar.

Warheart (oregistrerad)
Postat

Finns det något "Apply effects" i Audacity så gör det på wavespåret innan du exporterar.

Okej du vet inget annat bra inspelningsprogram annars som har innbygda effekter och så?

• 1 år senare...
Postat

Tja jag har precis samma problem :/ kan inte hitta något forum där det är någon som får det löst . ( mitt problem jag kan spela in både genom cubase och i guitar rig men när jag ska lyssna på det senare försvinner mina effecter. jag har FIREPOD ljud kort, Cubase 4a Guitar rig3 och en iMac.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.