Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Blir det bättre ljud med en Di box till elbas till mitt 003 Factory kort, Jag tycker det låter bra utan, men det kanske blir tyngre och bättre signal med en box, eller ??

Vilka boxar är prisvärda i såna fall ?? det är ju väldigt skiftande priser.

Redigerat av Burnie
Annons
Postat

Om du går in på en lineingång, så bör du få bättre ljud. Det som brukar bli sämre på grund av den dåliga impedansanpassningen, än främst i botten.

En aktiv DI-box ska det vara till inspelning - och då kopplar du inte den på micingången på ljudkortet, i stället för lineingången. Många sådana DI-boxar får sin drivspänning från fantommatningen, andra från en egen nätdel och ytterligare några från batteri i boxen.

Ju högre ingångsimpedans, desto bättre.

En som jag vet är mycket bra, är Line Audio Design ADIB (1Mohm inimpedans) - men det finns som sagt många, så du kommer säkert att få flera förslag... 😱

Postat
Blir det bättre ljud med en Di box till elbas till mitt 003 Factory kort, Jag tycker det låter bra utan, men det kanske blir tyngre och bättre signal med en box, eller ??

Hej

Om jag inte missminner mig har 003an en DI-knapp på kanalerna 1 till och med 4. Denna borde fungera ganska bra, är nog bättre en de flesta budget DI-boxarna.

Postat

Hej

Om jag inte missminner mig har 003an en DI-knapp på kanalerna 1 till och med 4. Denna borde fungera ganska bra, är nog bättre en de flesta budget DI-boxarna.

Jag såg att det fanns en sådan ingång med 300kohm inimpedans. Bättre än inget, men ganska långt ifrån vad man vill ha om ljudkvaliteten är prioriterad... :rolleyes:

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.