Jump to content
Annons

Ett måste för alla gitarrister (alla andra också)


Shadows

Recommended Posts

I ett annat forum som jag är medlem på (guitarworld.com) fick jag ett tips att kolla in den här killen Hasan Shirazi och han är fan sämst. Det här är en "måste" ses sida. Det som gör det roligt är att han har lagt ner så mycket tid på det fastän han är så jävla dålig.

Hög humorfaktor: http://www.geocities.com/hasanhandsome/HasanShirazi.html

Ladda ner videon till Satanic Dreams

Redigerat av Shadows
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Det där är förstås en ploj. Någon som lagt ner ett par timmar på ett roligt skämt. Ingen i hela världen kan vara så där dålig. förutom med flit. 🙂

Jag hoppas verkligen det men seriöst kolla in videon till Satanic Dreams. Det verkar ändå som ett "seriöst" försök liksom....

Link to comment
Dela på andra sajter

Först hajade jag inte videon, men då läste jag intervjun med karln. Saker och ting klarnar......

YOUR DEBUT VIDEO "Satanic Dreams" IS NOW BEING AIRED ON MUSIC CHANNELS RATHER FREQUENTLY. WHAT'S THE CONCEPT BEHIND THIS VIDEO?

I all honest I don't want to give that video in a TV channels cause that an underground thing and it should be remain underground. The video is about a guy dreaming that satan is controlling him from his own place where he live and from there he is controlling the whole world, and the candle in the end is about he will be with us till the end of the judgment day.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fucking Hell!

Jag diggar grabben! 🙂

Seriöst? En sån video tar ju fan en stund att göra...

Men jag vet inte, faktum är att några polare och jag gjorde en websida som vi jobbade jävligt länge med, där vi ljög ihop massa knepiga historier om de karaktärer vi hade skapat. Kom med i lokaltidningen 3ggr... Släppte plattor och skit.. He he.. blev recenserade. Jävligt kul.

Det går hem altså.

(Man känner liksom igen sig på något vis... 😲 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå. Killen bor i Pakistan. Bara att äga en en elgura där innebär väl att man kan ta betalt och förevisa den.

Några nyare skivor än sjuttiotre ca verkar han ju inte ha tillgång till. Han har ju lite taskiga odds om han tänkt sig en internationell karriär. I de inhemska byarna kan det nog vara uppskattat. Förutsatt att han hittar ström.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja... det låter som mina demotaper gjorde när jag var ungefär tolv år gammal. Jag hade nog tillräckligt med självkritik för att inte skicka det till ett skivbolag. Vet inte om det är så roligt att man bara är dålig, men det är klart att vara dålig och pretentiös kanske är lite skojigt. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

dannepop (oregistrerad)

Wow this is underground!

och jag såg nån 70-årig svensk tant som spelade in skivor på sin dator och sen åkte jorden runt och sjung..

Har du någon länk till den 70-åriga tanten?

Danne/

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj, det här måste jag ju bara SE!!!! Orkar inte fixa wma-stöd till den här macen så jag tar och messar över URL:en till en PC på nätverket och kollar där.

Men just nu, efter att ha läst allt utan att lyssna eller se video, så känns hans framtoning rätt ok för mig. Läser man intervjuerna (som han antagligen har skrivit själv) så säger han ju en del bra saker och jag kan inte låta bli att tycka synd om honom. Hamna med ett sådant EGO just där i Pakistan... kan inte vara lätt.

Jag har åkt runt lite i världen och spelat med folk och det gjorde mig verkligen deppig att se hur verkliga (!) talanger i vissa länder helt enkelt inte har en chans. Vissa ställen går ju inte ens att emigrera från längre på grund av att gränserna stängs (typ USA, Europa). "Osis" är väl det enda man kan säga. Ser i alla fall fram emot att muntra upp mig med Hassans wma:or ;-) He, ha... kanske får jag gå tillbaka och redigera det här inlägget efter det...?

-------------------------------------

Tillägg (efter att ha sett videon):

Oj, det där är ju bara tragiskt! Lika trist som alla svenskar (och andra nationaliteter för den delen) som "gör demos" för en musik och ett uttryck som bara härmar någon annans grej. Det är väl det som är mediasamhällets förbannelse: att en massa stackas satar på fullt allvar tror att konst handlar om "ytlig placering av vissa definierade komponenter". Med ett så stort ego borde det väl gå att gräva fram något eget att visa oss andra? (trist... måste surfa vidare till weebl and bob eller nåt så jag mår ok igen)

Redigerat av pboy
Link to comment
Dela på andra sajter

Wow this is underground!
och jag såg nån 70-årig svensk tant som spelade in skivor på sin dator och sen åkte jorden runt och sjung..

Har du någon länk till den 70-åriga tanten?

Danne/

Ni måste syfta på Ingegerd Sudden Eriksson?

Finns ett par videoklipp på Anders och Måns hemsida:

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=8312&a=129565

Link to comment
Dela på andra sajter

(Man känner liksom igen sig på något vis... 😉    )

Sluta spela allan.

///Minus

Ordvitsar...

1.) Om jag kastar min brödrost i vattnet "rostar" den bättre då?

2.) - Vad ska man göra om man har en riktigt tråkig kompis?

Jag vet inte...

- Kasta honom i sjön för då är han ju inte lika "torr" längre.

Han blir nog snarare sur.

- Ja, "dyngsur".

And there's plenty more where that came from 😛

Ibland gör man konstiga saker när man har tråkigt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...