Jump to content
Annons

Ljudtjuv - Reason roffar åt sig och vill inte dela med sig till andra mediaspelare.


mononoke

Recommended Posts

Detta är nog förmodligen lätt fixat, men jag vet icke hur. Kanske har frågan besvarats tidigare. Har kollat forumet, men kan inte gå igenom ALLA tusentals inlägg, och jag hittade inte det jag ville få hjälp med.

Well, till problemet: Så fort jag ska använda mig av Reason så kan jag inte lyssna på låtar i någon mediaspelare, Winamp, VLC, Windows Media Player etc. Detta går varken efter att jag stängt ned Reason eller medan jag håller på i Reason. Jag måste omstarta för att åtgärda problemet, vilket är otroligt irriterande. Det verkar vara som att Reason dirigerar om "ljudrutten".

Någon som vet hur jag ska göra för att fixa till detta problem?

Tacksam för svar! 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag känner igen problemet, men kan inte påminna mig hur jag löste det. Till att börja med skulle jag sikta in mig på ljudkortet. Vad använder du för kort och vad har du för drivisar installerade?

Själv har jag ett M-Audio 24/96 med både ASIO och DirectX-drivisar installerade, och om jag inte missminner mig kan jag köra flera ljudprogram om jag använder ASIO-drivisarna men inte DX dito. Ska undersöka närmare när jag kommer hem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick svar av Linus i en liknande tråd.

ASIO-drivrutinen är "Single-client".

Klarar bara en klient i taget.

Alltså, kör du Reason med ASIO funkar bara den.

Själv ställer jag Reason till "DFX primär ljuddrivrutin" och ändrar i bufferten när jag vill spela till Media playern eller så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...