dempa Posted September 24, 2004 Posted September 24, 2004 (edited) LÅTNAMN: Excellent Life ARTIST/GRUPP: Dempa GENRE: Ambient/Chillout LÅTLÄNGD: 6:08 KOMPOSITÖR: Dempa PRODUCENT: Dempa INSPELNINGSÅR: 2004 FORMAT: mp3 192kbps och ogg (quality 5) STATUS: Färdig demo LÅTLÄNK: http://dempa.init5.net/song/20/ En lite lugnare sak som jag gjorde för en månad sedan. På sidan som länken refererar till kan du välja att ladda ned eller streama mp3 eller ogg versioner av låten. Konstruktiv kritik välkomnas! Edited September 24, 2004 by dempa
Straka Posted September 24, 2004 Posted September 24, 2004 Inte mycket att kritisera... det låter kanon! Jag gillar verkligen trummorna, de ger ett skönt driv i låten. Bra jobbat!
Nisse Posted September 24, 2004 Posted September 24, 2004 Bra som alltid Dempa! 🙂 //Nisse (Mr J på Datormusik.net)
hackeman Posted September 24, 2004 Posted September 24, 2004 Riktigt skönt! Efter ett tag svävade jag harmoniskt bort i mina vanliga sysslor.. och det är ett BRA betyg! 🙂
Guest nattvaktaren Posted September 24, 2004 Posted September 24, 2004 Då är det väl upp till mig att komma med gnället: 🙂 För att sådana här ljudmattor ska funka måste det ju vara superintressanta ljud hela vägen. Personligen tycker jag dina trummor låter MT-32 och typ 1989; fullkomligt out-of-date. Speciellt virveln drar år Phil Collins-hållet. Pianoljudet är dödsstöten för mig - där blir det ABF. Sorry. Basgången och basljudets djup är mycket snyggt, så även solosynthen och röstsamplingarna.
dempa Posted September 29, 2004 Author Posted September 29, 2004 Tack för era kommentarer. nattvaktaren: Chill med piano, kvällskurs 10v på ABF. Haha. Eller det kanske var mer kvaliteten på själva pianoljudet än melodi eller hur det passade in? Jaja, skitsamma. Vi går inte in närmare på det. Kul att du nämnde MT-32. Satt med en sån nångång i början av 90-talet.
hackeman Posted September 29, 2004 Posted September 29, 2004 Kul att du nämnde MT-32. Satt med en sån nångång i början av 90-talet. Det gjorde jag med. Och gör fortfarande! 😉
tordA Posted September 29, 2004 Posted September 29, 2004 Helt Ok 😄 men "Between Night and Day" är bättre !
Egghuvud Posted September 30, 2004 Posted September 30, 2004 Snyggt. Lite humörsmusik det där. Man måste vara på lite sånt humör. Jag inbillar mig att det skulle varit fräckt med lite riktigt blås på slutet istället för syntljudet.
Recommended Posts