Jump to content
Annons

Koppla 2 dataskärmar


Fumasu

Recommended Posts

Hejsan alla glada!

Jag undrar precis som rubriken, hur man kopplar en extra data skärm. Jag kör med laptop så det finns ju ingång där redan, men vad gör jag sen. Jag satte i sladden från extra skärmen i jacket och fick bild när jag startade upp datan, men sen när den kom till menyn och själva skrivbordet så står det Power saving på min extra skärm och så slocknar den.

Vad är det jag måste ändra på för att den ska arbeta som delad skärm och måste jag installera något?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

A nu funkar själva allting utom att när man kör i cubase så vill jag ha så att om jag öppnar t.ex ett plug in eller mixern så vill jag kunna dra över panelerna även så det går över till den andra skärmen, men det fastnar i första bara.

Vart ändrar man det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Mollin (oregistrerad)
A nu funkar själva allting utom att när man kör i cubase så vill jag ha så att om jag öppnar t.ex ett plug in eller mixern så vill jag kunna dra över panelerna även så det går över till den andra skärmen, men det fastnar i första bara.

Vart ändrar man det?

Det får du ändra i programvaran du fick med ditt grafikkort, typ Nvidia inställningar, brukar gå att högerklicka på skrivbordet, så ska rutan vara med där! :rolleyes:

Redigerat av Mollin
Link to comment
Dela på andra sajter

När jag kopplar in en extra skärm gör jag så att jag:

-Högerklickar på skrivborder ->egenskaper ->Inställningar

Där inne på inställningar har jag sedan en liten lista jag kan dra ned under rubriken "Bildskärmar".

På den har jag två alternativ, min vanliga skärm och sen den extra.

Där väljer jag extra skärmen, kryssar i en ruta som heter "utöka windowsskrivbordet till denna skärm" eller något sådant.

Om inte din andra skärm dyker upp i denna listan vet jag tyvärr inte hur du ska göra :/

testa installera drivrutiner till grafikkortet eller skärmen(finns det drivisar till skärm?).

Annars testa att starta om datorn.

Hoppas det löste sig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...