Jump to content
Annons

Samma "fade" på multipla spår?


sixpakk

Recommended Posts

Om jag vill lägga en "fade out" på flera spår samtidigt, alltså så alla spår får samma fade? Hur gör jag då?

Saknar funktionen i tex Cubase där man bara markerar dom man vill osv...

Borde ju finnas nåt liknande i Logic tycker jag men jag får inte till det.

Nån som vet? ...och förstår vad jag menar!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Gruppspår borde funka. Tror det ska gå att temporärt gruppera spår, skriva in automation för alla, sedan ta bort grupperingen och fortfarande ha kvar automationen. Kolla manualen. Annars kan du ju helt enkelt kopiera automationen från ett spår. Eller bussa allt till samma aux.

Link to comment
Dela på andra sajter

Antingen kan du skicka vidare spåren till en buss där du automatiserar volymen, eller så kan du markera alla spåren och mata in hur lång din fade-out ska vara i den lilla parameterboxen.

Hur gör man för att få ut bussar i arrange?? I Logic Pro 7 så kunde man ju bara klicka i mixern så hamnade de i arrange men inte i Logic Pro 8.

Hur gör man?

Link to comment
Dela på andra sajter

Drag and drop från mixer fönstret (option+8)

OK.. men jag har försökt det och det funkar inte för mig. Skaman dra i en bus... eller aux som det av någon anledning nu blir så dras det bara sidled och markeras alla kanaler i mixern, option-8 händer det inget med.

Sen om jag vill tappa en signal till bus 1 så skickas den till aux1. Auxarna är bra, men vart hittar jag bussarna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte ritaut en autonatesring av volymen på de spår du vill sänka volymen på.

Kanske lite omständigt om det är jättemånga spår.

hmmm... Nu förstår jag inte hur du menar!?

Att skicka till en aux blir ju ganska smidigt ändå när jag tänker efter. Har man väl har assignat spåren är det ju ett snabbt och smidigt ingrepp att göra sin automation på.

Jobbade tidigare i Cubase/PC och använde just den där funktionen som jag nämde ovan jäkligt flitigt. Tänkte att det skulle gå i Logic med men... Man får vänja om sig helt enkelt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bussarna finns inte som kanaler längre, de har ersatts av auxar. Allt detta står i manual mm om du letar mer än fem sekunder.

Hmm.. ett innovativt och trevligt svar... tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte ritaut en autonatesring av volymen på de spår du vill sänka volymen på.

Kanske lite omständigt om det är jättemånga spår.

hmmm... Nu förstår jag inte hur du menar!?

Att skicka till en aux blir ju ganska smidigt ändå när jag tänker efter. Har man väl har assignat spåren är det ju ett snabbt och smidigt ingrepp att göra sin automation på.

Jobbade tidigare i Cubase/PC och använde just den där funktionen som jag nämde ovan jäkligt flitigt. Tänkte att det skulle gå i Logic med men... Man får vänja om sig helt enkelt.

Men det går ju, markera alla spåren och mata in hur lång din fade-out ska vara i den lilla parameterboxen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...