Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

det är dags för en ny stålsträngad, Jag behöver ingen mick, utan är bara intresserad av så bra klang som möjligt, och ska naturligtvis intonera perfekt.

jag har verkligen noll koll på märken och rykten så vad bör jag kolla efter, vill ha en så bra gitarr som möjligt under 3 tusen , men helst runt 2

Annons
Postat

Jag provade en Yamaha FG700 eller nått sånt för någon vecka på 4sound. Trodde den skulle vara dyrare än den var efter att jag provat den. Tyckte den lät väldigt bra. Den kostade 2995;-.

Postat (redigerat)

Jag köpte nyligen en Furch Durango. Det här vill du inte höra - den kostade 4995:-. Men satan vilket gott ljud!! 🙂

edit: Glömde ju säga vad jag tänkte säga....nämligen att musikshopen kanske har nåt billigare i samma ljudbild. Det jag älskar är djupet i soundet. Ett Eackord får mattorna att vibrera i golvet 🙂

Redigerat av Pelle Rylander
musik (oregistrerad)
Postat

Vill du köpa en som finns i Sverige för de rimliga pengarna, så satsa på en Simon&Patrick i prisklassen, med massiv front. Jam t.ex.

Annars tycker jag du ska beställa en Yamaha FG750 från England. Imuso.co.uk t.ex. Jättenöjd!

:rolleyes:

:musik

Postat

Jag köpte ny gitarr för ett tag sedan och provspelade bland annat ett gäng olika modeller från Tanglewood.

Jam har en modell för ca 3000kr (jag tror det är TW28STRDLX den heter), som jag tyckte lät bra för pengen. Det finns även en TW28STUSA för typ 2000kr som jag åxå tyckte lät bra för pengen, men inte lika bra.

För min egen del blev valet en TW15NS, som jag tycker är mycket prisvärd. Den låter riktigt bra och den låter mycket dyrare än den är. Fast den kostar ju lite mer än din budget (ca 4500kr). Hade jag varit du skulle jag sparat lite till och slagit till på en sådan. Har svårt att tro att du hittar något bättre under 10000kr.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.