Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej kära Ableton-användare. Jag har en Behringer Bcr-2000 som jag använder flitigt med ableton 6. När man "dump:ar" över Abletons egna mappning för Bcr-2000 så får midikontrollern ett viss antal funktioner. T.ex. En rad med knobbar styr SEND B och en annan rad styr SEND A.

Hur ska man göra för att permanent ändra mappningen för knobbarna, så att PANORERING är mappad istället för SEND B.??? Tacksam för svar! 🙁

Annons
Postat

Använder inte själv Bcr2000 men jag har hört att den ska fungera alldeles utmärkt med Live. Själv använder jag ProjectMix men det bör ju fungera på samma sätt.

Mangår högst upp till höger och klickar på fältet bredvid processor användning. MIDI står det på fältet. Du kommer nu in i Midi Map Mode Switch. Här kan man ändra vilka reglage som ska styra vad.

Postat

Jo, jo. men det skapar bara en tillfällig lösning. Jag vill ändra Abletons EGNA mappningar för olika midikontrollers/synthar. Nu är fallet att jag har en BCR-2000, och när jag "dumpar" över midimappningarna till kontrollern så är en rad knobbar mappade till SEND B och SEND A. Jag vill ändra så att varje gång jag dumpar över midi-mappningen så ska knobbarna vara mappade till SEND A och PAN. Jag antar att man på nått sätt måste hacka filerna i mappen: Live 6.0.5\Resources\MIDI Remote Scripts\BCR2000 ...Men hur?

Postat

Jadu.

fins nog bara en lösning på ditt problem.

Kör själv med BCF2000.

Det fins ett program på deras hemsida där du ställerin alla saker.

Sen ställerdu in preset som du vill..

Om du vill asignera olika knappar/rattar till olika projket så får du helt emeklt mappa till respektive envlope i live.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.