Jump to content
Annons

Fotpedal till att kontrollera filter


Liquid_6

Recommended Posts

Jag kommer på måndag få hem min nya access virus ti synt.Och jag kommer även inom kort uppträda live med den,vilket fick mig att tänka på att det skulle vara rätt nice att kunna kontrollera filter med en fotpedal,alltså cutoffen till exempel.Jag kan bara inte komma på hur man skulle göra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om man kikar på baksidan, så ser man att det finns 2 jack för pedaler, en "Hold" och en "Control". "Hold" = sustainpedal, medans "Control" lär vara där man kopplar in en "volympedal" och alltså det du är ute efter.

Enklast för att va säker på att du får rätt pedal är att kolla med din musikhandlare, för det är skillnad på pedal och pedal.

När du fixat pedalen är det bara att gå in i modulationsmatrisen och välja pedalen som "mod source" och filter cutoff som "mod destination". (Fast jag kan inte Virus-terminologin, så sakernas namn kan va lite annorlunda...)

Redigerat av android
Link to comment
Dela på andra sajter

Om man kikar på baksidan, så ser man att det finns 2 jack för pedaler, en "Hold" och en "Control". "Hold" = sustainpedal, medans "Control" lär vara där man kopplar in en "volympedal" och alltså det du är ute efter.

Enklast för att va säker på att du får rätt pedal är att kolla med din musikhandlare, för det är skillnad på pedal och pedal.

När du fixat pedalen är det bara att gå in i modulationsmatrisen och välja pedalen som "mod source" och filter cutoff som "mod destination". (Fast jag kan inte Virus-terminologin, så sakernas namn kan va lite annorlunda...)

jafan,så enkelt kan det ju vara ja!Tack för upplysningen 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...