Jump to content
Annons

Val av mixer

Recommended Posts

sidsam (oregistrerad)
Postat

Hej!

Jag är på jakt efter ett mindre mixerbord till hemmastudion och har hittat flera som jag tycker verkar vara likvärdiga. Vilken av följande mixerbord skulle ni välja? Finns det något som talar för eller emot något av mixerborden eller finns det någon annan intressant mixer som jag har missat?

Mackie Tapcos - Mix.60

468229.jpg

Phonic - AM220

468051.jpg

BEHRINGER XENYX MIXER XENYX 802

big_168858.jpg

Alto S6

altoS6ny2sm.jpg

Hälsningar

Sidsam

Annons
Postat

Varför vill du ha mixer? Anledningen att jag frågar är att många tror dom behöver mixer men inte egentligen gör det.

//Anders

Postat (redigerat)

Mackies preampar tror jag låter bäst bland de modeller du väljer mellan. Men som Gizmozis säger så kanske det är onödigt. Ett externt ljudkort med preamps skulle kanske vara ett alternativ? T.ex M-audios Firewire 1814. Om du dessutom är ute efter mjukvara så kan ju ett Pro tools paket med t.ex en m-box även vara något att tänka på.

Redigerat av majsalle
Postat

Instämmer i frågan om du verkligen behöver en mixer. Nu för tiden finns det mesta i ljudkorten - och med ett ljudkort som har flera in- och utgångar, så blir en mixer snabbt överflödig om det inte är så, att man behöver den för livespelningar...

pme (oregistrerad)
Postat

Jag tycker nog fortfarande att man vill ha något att ratta lyssningen med. En billig mixer är ett alternativ. Men visst vore det trevligt med en

digital moj som gör samma sak genom att skicka meddelanden till sitt ljudkort. Nej sitta och pilla på datorn är inte ett alternetiv.

Men dessa fåniga små mixers, varför envisas de med att ha en EQ? Några in och några ut är det man vill ha. Men någon

sån produkt har jag inte hittat.

drloop (oregistrerad)
Postat

I många kort så har du rattar för lyssningen direkt på kortet så du behöver inte mecka med datorn för att ställa ljudet.

Focusrite tex.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.