Jump to content
Annons

Pro Tools hittar inte pluggarna


Burnie

Recommended Posts

Jag installerade Sample Tank 2L, och valde RTAS format, men dom syns inte till i Pro Tools.

Borde jag ha valt någon specifik sökväg innan jag installerade pluggarna eller ska PT hitta dom ändå.

De pluggar jag fick med PT funkar bra

Jag använder iMac och 003:an

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag installerade Sample Tank 2L, och valde RTAS format, men dom syns inte till i Pro Tools.

Borde jag ha valt någon specifik sökväg innan jag installerade pluggarna eller ska PT hitta dom ändå.

De pluggar jag fick med PT funkar bra

Jag använder iMac och 003:an

Hejsan. Är troligtvis så att du behöver gå ut på digidesigns hemsida eller ikmultimedia och updatera pluggen så kommer det troligen lösa sig.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det en intel-mac du har? I så fall krävs det minst version 2.2 om jag inte minns helt fel. IK multimedia har precis släppt 2.5 uppdateringen, ladda hem den från deras user area och installera så borde det lösa problemet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låt bara porgrammet installera automatiskt så kommer PT att hitta Sampletanken. Som jag skrev, du behöver antagligen uppdatera ditt program. Du hittar dom senaste uppdateringarna på IK multimedias hemsida i deras user area, logga in med ditt konto hos dom och ta hem den sernaste versionen (2.5) så kommer det funka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack För hjälpen

det är helt underbart med alla er kloka hjälpsamma människor i detta forum,

utan er skulle jag bli galen, tänk att det är så mycket strul hela tiden, när ska man få tid att skapa mästerverk ???

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack För hjälpen

det är helt underbart med alla er kloka hjälpsamma människor i detta forum,

utan er skulle jag bli galen, tänk att det är så mycket strul hela tiden, när ska man få tid att skapa mästerverk ???

🙂 ja, lite strul är det alltid i början med alla uppdateringar som skall göras osv. Men när det är i ordning så kommer det flyta på hur bra som helst. Bara en parantes som svar på din fråga. När du installerar en plugg på en MAC i Pro Tools så hamnar den på Macinosh HD/Program/Digidesign/Pro Tools/Plug-ins alias och alla RTAS_pluggarna har ändelsen *.dpm om du ändå skulle vilja rensa nån gång eller verkligen kolla så att det hamnat rätt.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...