Jump to content
Annons

Toontrack släpper Drumtracker


Gain

Recommended Posts

  • 1 år senare...
Annons

Är det någon som hunnit testa det än? Om det funkar lika bra i verkligheten som i videon så kan jag ju lägga ner utvecklingen av min trumtrigger med en gång.

EDIT: Ah, missade "Drumtracker will be available through Toontrack Music distributors and retailers at the end of December.". Då förmodar jag att ingen testat den än om det är inte nån som fått en förhandstitt?

Redigerat av rainydays
Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon som hunnit testa det än? Om det funkar lika bra i verkligheten som i videon så kan jag ju lägga ner utvecklingen av min trumtrigger med en gång.

Fast materialet dom använde i exemplet var samples, inte riktiga trummor inspelade live. I multitrack-exemplet ser man inget läckage på kanalerna. Undrar hur bra detektionen av hihat fungerar på en riktig flerspårsinspelning.

Och när de i början av filmen går igenom ett stereospår visar de inte om/hur drumtracker identifierar hihatslag ovanpå bastrumma eller virvel. Hur ofta jobbar man med trumkomp som det i videon?

Bastrumma - Hihat - Virvel - Hihat

Tveksam till att programmet märker skillnad på öppen och stängd hihat.

Filterdelen känns underutvecklad. Två fasta lägen för frekvens och två lägen för q-värde. Undrar om det räcker till för att filtrera hängpuka från virvelmicken och samtidigt få med spökslag och virvlar med stor dynamik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon som hunnit testa det än? Om det funkar lika bra i verkligheten som i videon så kan jag ju lägga ner utvecklingen av min trumtrigger med en gång.

Fast materialet dom använde i exemplet var samples, inte riktiga trummor inspelade live. I multitrack-exemplet ser man inget läckage på kanalerna. Undrar hur bra detektionen av hihat fungerar på en riktig flerspårsinspelning.

Ja det är lite det jag undrar med. Det är nämligen det jag försöker mig på en lösning på, så det hade ju varit trevligt om de lyckats, så kan jag ägna min fritid åt annat 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Vara tveksam och nästan döma ut en produkt innan den ens har släppts eller ens testat är ganska korkat. Vänta med det tills du har testat den. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...