databoxen (oregistrerad) Postat 30 september 2007 Postat 30 september 2007 Hej på Er, Jag har spelat länge på en äldre Kramer (modell 610) från 1989 (har jag för mig), och känner att det är dags att skaffa något nytt. Jag har testat lite Ibanez och Jackson, men blir inte klokare.. Finns det någon som har bra koll på dessa två märken. T.ex Jacksons serie DKMG verkar vara schyssta, med aktiva EMG, men hur är deras billigare serie t.ex PRO (DK2M)? Eller är Ibanez RG serie med Infinity mickar ett bättre köp? Spelar mest rock och hårdrock, gillar bara humbucker ljud, använder sällan singel coil. Tacksam för tips!
Daniel H Postat 30 september 2007 Postat 30 september 2007 Kolla hagströms nya serie: http://hagstromguitars.com/ultraluxseries.html
Biran Postat 30 september 2007 Postat 30 september 2007 Ett bra tips är att ta en runda i musikaffärer och provspela allt du hittar i det prisläge du vill betala.. Gå efter hur du upplever känslan av att: 1, lira på den (spelbarhet, vikt mm) 2, hur den låter (soundet) 3, designen för mej är 1 och 2 klart viktigast, 3:an e en bonus, om du hittat nått som matchar 1 och 2 och samtidigt ser bra ut 😊
databoxen (oregistrerad) Postat 1 oktober 2007 Postat 1 oktober 2007 Biran sa: Ett bra tips är att ta en runda i musikaffärer och provspela allt du hittar i det prisläge du vill betala..Gå efter hur du upplever känslan av att: 1, lira på den (spelbarhet, vikt mm) 2, hur den låter (soundet) 3, designen för mej är 1 och 2 klart viktigast, 3:an e en bonus, om du hittat nått som matchar 1 och 2 och samtidigt ser bra ut 😆 Tackar, jo det blir en runda till musikaffärer idag.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.