Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej sitter Ä mixtrar lite med fl studio men tycker att ljuden Àr sÄ trÄkiga, sÄ skulle vilja ha lite mer ljud, framförallt bass och synth. Har hört att V-station, Discovery, Venguard ska vara bra men har installerat V-station Ä venguard Ä inte dyker det upp ngra mer ljud (sökvÀgen Àr ocksÄ rÀtt).

Tacksam för svar!

Annons
Postat
Har hört att V-station, Discovery, Venguard ska vara bra men har installerat V-station Ä venguard Ä inte dyker det upp ngra mer ljud (sökvÀgen Àr ocksÄ rÀtt).

Tacksam för svar!

Jag förstod inte riktigt vad du menar.

Försöker du sÀga att du inte fÄr igÄng Vanguard och V-station VST:arna ?

Du installerar dem i vst mappen och söker sedan upp dem i fl, dom markeras röda nÀr du gör en ny seach och sÄ lÀgger du till dem i listan.

Postat

Techo och trance för det mesta.

Det jag menar Àr att jag skulle vilja ha in mer ljud i fl, har hört att man fÄr de genom att installera de pluginsen, hittade ett "sound-pack" (wav-filer) igÄr ocksÄ förresten, hur lÀgger jag in det?

Postat

Det jag menar Àr att jag skulle vilja ha in mer ljud i fl, har hört att man fÄr de genom att installera de pluginsen, hittade ett "sound-pack" (wav-filer) igÄr ocksÄ förresten, hur lÀgger jag in det?

Ta en titt i manualen sÄ fÄr du svar pÄ dina frÄgor.

Postat

Ta en titt i manualen sÄ fÄr du svar pÄ dina frÄgor.

wav filer Àr lÀttast att lÀgga in. SlÀng bara in dem i en mapp i foldern FL7\Data\Patches

VST skall lÀggas i FL7\Plugins\VST

Postat

Högerklicka pÄ kanal i fl >> Insert >> More >> Refresh (fast scan) >> klicka i dina pluggar. Finns sedan i din insertlista som du anvÀnde tidigare.

//Nexustwins - mgm

• 1 mĂ„nad senare...
Postat (redigerat)
Och vart hittar jag plugins? (Hip hop, reggae)

KVR Audio / Plug-ins till alla musikstilar

Exakt vad Àr plugins till hip-hop , reggea ? Àr det nÄgot speciellt med just dom stilarna som krÀver speciella plug-ins ?

UrsÀkta det ironiska svaret men innan du specifierar vad det Àr du letar efter gÄr det inte att ge bÀttre svar.

Och vet du inte vad du letar efter finns det en knapp hÀr pÄ forumet som garantera hjÀlper dig..

Den heter Sök

Redigerat av Piccazzo

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.