Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hejsan allihop!

Nu har jag sen ett bra tag tillbaka försökt att fÄ igÄng farsans gamla Roland MMP-2 Mic Preamp till att spela in sÄng i FL Studio 7.

Hade jag lyckats hade jag inte skrivit hĂ€r... đŸ„°

Jag har försökt lÀnge och noga med att söka varenda sökmotor dÀr ute efter ledtrÄdar om det överhuvudtaget Àr möjligt att koppla MMP-2:an direkt till FL7. Har spenderat lÄnga nÀtter att sitta o pilla med bÄde MMP-2, Integrerade styrenheten till ljudkortet och FL7, men har inte kommit nÄnstans!

SĂ„ jag tĂ€nkte att nĂ„n av er kanske hade nĂ„gon 'hum' om hur detta fungerar dĂ„ jag Ă€r nĂ„gorlunda ny pĂ„ omrĂ„det runt just ljudinspelning. GĂ€rna med instruktioner hur det fungerar i bĂ„de fl, styrenhet etc. SĂ„ jag bifogar lite info sĂ„ lĂ€nge 😛

• Ljudkort: M-Audio Audiophile 2496 (LĂ€nk)
  • Integrerad Styrenhet: M-Powered Delta Control panel (uppenbart felinstĂ€llt, dĂ„ det inte funkar. Ser ut sĂ„hĂ€r som jag stĂ€llt in det, FabriksinstĂ€llningar)
  • Mic Preamp: Roland MMP-2 24bit / 96khz(LĂ€nk)
  • Program: FL Studio 7 Producer edition (Adobe Audition finns Ă€ven om det Ă€r det enda som skulle hjĂ€lpa 😄 )
  • Mikrofoner: AKG D 222EB, AKG 535 EB etc. etc. Har Ă€ven ett par fantom matade mickar men osĂ€ker pĂ„ kablage.
  • Kablage etc: SPDI/F Kabel, USB Kabel, strömkabel, Mikrofonkablar i massor + Drivrutiner för XP finns Ă€ven installerat
  • Envishet och beslutsamhet: 105% 😉

Tack pÄ föhand, bifogar/kompletterar gÀrna mer info om det krÀvs!

Mvh Martin

ps. ser du Ă€ven nĂ„nting i mina mixerinstĂ€llningar som inte Ă€r rĂ€tt instĂ€llt (deltan) sĂ„ lĂ€gg gĂ€rna in en notis, för ibland funkar inte allt riktigt som det ska 🙁 sĂ„ en skön mixerinstĂ€llning vore trevligt me 🙂

Redigerat av Phazio
Annons
Postat (redigerat)

fortfarande ingen som vet? 🙂🙁

Redigerat av Phazio
Postat (redigerat)

Eftersom inte ljudkortet har balanserade ingÄngar men MMP:n har balanserade utgÄngar sÄ borde det enklaste vara att koppla in den i ljudkortet via en S/PDIF RCA-kabel. DÄ spelar du in digitalt i ljudkortet och anvÀnder inte ljudkortets A/D-omvandlare. StÀll in ljudkortet sÄ att det hÀmta Master clock via S/PDIF. Du mÄste ocksÄ stÀlla MMP:n sÄ att den anvÀnder den interna klockan. Finns manual hÀr: http://lib.roland.co.jp/manual/en/dl_06-10...2_Manual_e3.pdf

Kabeln du ska ha Àr en sÄn hÀr: http://www.kjell.com/content/templates/sho...67520&path=

Edit: Iofs kanske det Àr bÀttre att koppla en kabel frÄn ljudkortets S/PDIF ut ocksÄ till MMP:ns in, sÄ ljudkortet styr synken istÀllet.

Redigerat av Timegroove
Postat
Eftersom inte ljudkortet har balanserade ingÄngar men MMP:n har balanserade utgÄngar sÄ borde det enklaste vara att koppla in den i ljudkortet via en S/PDIF RCA-kabel. DÄ spelar du in digitalt i ljudkortet och anvÀnder inte ljudkortets A/D-omvandlare. StÀll in ljudkortet sÄ att det hÀmta Master clock via S/PDIF. Du mÄste ocksÄ stÀlla MMP:n sÄ att den anvÀnder den interna klockan. Finns manual hÀr: http://lib.roland.co.jp/manual/en/dl_06-10...2_Manual_e3.pdf

Kabeln du ska ha Àr en sÄn hÀr: http://www.kjell.com/content/templates/sho...67520&path=

Edit: Iofs kanske det Àr bÀttre att koppla en kabel frÄn ljudkortets S/PDIF ut ocksÄ till MMP:ns in, sÄ ljudkortet styr synken istÀllet.

Tack sĂ„ BULLEMYCKET för hjĂ€lpen, jag ska genast börja pilla o jag ropar till om jag stöter pĂ„ Problems 😳

Postat

Är det nĂ„gra fler saker jag bör tĂ€nka pĂ„ vid inspelning dĂ„ jag nu kopplat kablage med RCA kabel in i MMP-2an men Ă€ndĂ„ inte fĂ„r ljud i FL Studio?

Postat

FÄr du ljud i nÄgonting annat dÄ? Om du fÄr det sÄ Àr det sÀkert bara nÄn instÀllning i fls. Vet inte hur mycket du kan om fls men du vet sÀkert att du mÄste vÀlja din mic under IN pÄ mixern.......

Postat

Jag har alla instĂ€llningar rĂ€tt vad jag vet i FL, har testat annat men kommer inget ljud dĂ€r heller, hĂ€r kollat att mickarna funkar pĂ„ ett annat PA 😕

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.