Phazio Postat 30 september 2007 Postat 30 september 2007 (redigerat) Hejsan allihop! Nu har jag sen ett bra tag tillbaka försökt att fĂ„ igĂ„ng farsans gamla Roland MMP-2 Mic Preamp till att spela in sĂ„ng i FL Studio 7. Hade jag lyckats hade jag inte skrivit hĂ€r... đ„° Jag har försökt lĂ€nge och noga med att söka varenda sökmotor dĂ€r ute efter ledtrĂ„dar om det överhuvudtaget Ă€r möjligt att koppla MMP-2:an direkt till FL7. Har spenderat lĂ„nga nĂ€tter att sitta o pilla med bĂ„de MMP-2, Integrerade styrenheten till ljudkortet och FL7, men har inte kommit nĂ„nstans! SĂ„ jag tĂ€nkte att nĂ„n av er kanske hade nĂ„gon 'hum' om hur detta fungerar dĂ„ jag Ă€r nĂ„gorlunda ny pĂ„ omrĂ„det runt just ljudinspelning. GĂ€rna med instruktioner hur det fungerar i bĂ„de fl, styrenhet etc. SĂ„ jag bifogar lite info sĂ„ lĂ€nge đ Ljudkort: M-Audio Audiophile 2496 (LĂ€nk) Integrerad Styrenhet: M-Powered Delta Control panel (uppenbart felinstĂ€llt, dĂ„ det inte funkar. Ser ut sĂ„hĂ€r som jag stĂ€llt in det, FabriksinstĂ€llningar) Mic Preamp: Roland MMP-2 24bit / 96khz(LĂ€nk) Program: FL Studio 7 Producer edition (Adobe Audition finns Ă€ven om det Ă€r det enda som skulle hjĂ€lpa đ ) Mikrofoner: AKG D 222EB, AKG 535 EB etc. etc. Har Ă€ven ett par fantom matade mickar men osĂ€ker pĂ„ kablage. Kablage etc: SPDI/F Kabel, USB Kabel, strömkabel, Mikrofonkablar i massor + Drivrutiner för XP finns Ă€ven installerat Envishet och beslutsamhet: 105% đ Tack pĂ„ föhand, bifogar/kompletterar gĂ€rna mer info om det krĂ€vs! Mvh Martin ps. ser du Ă€ven nĂ„nting i mina mixerinstĂ€llningar som inte Ă€r rĂ€tt instĂ€llt (deltan) sĂ„ lĂ€gg gĂ€rna in en notis, för ibland funkar inte allt riktigt som det ska đ sĂ„ en skön mixerinstĂ€llning vore trevligt me đ Redigerat 30 september 2007 av Phazio
Phazio Postat 30 september 2007 TrĂ„dstartare Postat 30 september 2007 (redigerat) fortfarande ingen som vet? đđ Redigerat 2 oktober 2007 av Phazio
Timegroove Postat 2 oktober 2007 Postat 2 oktober 2007 (redigerat) Eftersom inte ljudkortet har balanserade ingÄngar men MMP:n har balanserade utgÄngar sÄ borde det enklaste vara att koppla in den i ljudkortet via en S/PDIF RCA-kabel. DÄ spelar du in digitalt i ljudkortet och anvÀnder inte ljudkortets A/D-omvandlare. StÀll in ljudkortet sÄ att det hÀmta Master clock via S/PDIF. Du mÄste ocksÄ stÀlla MMP:n sÄ att den anvÀnder den interna klockan. Finns manual hÀr: http://lib.roland.co.jp/manual/en/dl_06-10...2_Manual_e3.pdf Kabeln du ska ha Àr en sÄn hÀr: http://www.kjell.com/content/templates/sho...67520&path= Edit: Iofs kanske det Àr bÀttre att koppla en kabel frÄn ljudkortets S/PDIF ut ocksÄ till MMP:ns in, sÄ ljudkortet styr synken istÀllet. Redigerat 2 oktober 2007 av Timegroove
Phazio Postat 3 oktober 2007 TrĂ„dstartare Postat 3 oktober 2007 Eftersom inte ljudkortet har balanserade ingĂ„ngar men MMP:n har balanserade utgĂ„ngar sĂ„ borde det enklaste vara att koppla in den i ljudkortet via en S/PDIF RCA-kabel. DĂ„ spelar du in digitalt i ljudkortet och anvĂ€nder inte ljudkortets A/D-omvandlare. StĂ€ll in ljudkortet sĂ„ att det hĂ€mta Master clock via S/PDIF. Du mĂ„ste ocksĂ„ stĂ€lla MMP:n sĂ„ att den anvĂ€nder den interna klockan. Finns manual hĂ€r: http://lib.roland.co.jp/manual/en/dl_06-10...2_Manual_e3.pdf Kabeln du ska ha Ă€r en sĂ„n hĂ€r: http://www.kjell.com/content/templates/sho...67520&path= Edit: Iofs kanske det Ă€r bĂ€ttre att koppla en kabel frĂ„n ljudkortets S/PDIF ut ocksĂ„ till MMP:ns in, sĂ„ ljudkortet styr synken istĂ€llet. Tack sĂ„ BULLEMYCKET för hjĂ€lpen, jag ska genast börja pilla o jag ropar till om jag stöter pĂ„ Problems đł
Phazio Postat 10 oktober 2007 TrĂ„dstartare Postat 10 oktober 2007 Ăr det nĂ„gra fler saker jag bör tĂ€nka pĂ„ vid inspelning dĂ„ jag nu kopplat kablage med RCA kabel in i MMP-2an men Ă€ndĂ„ inte fĂ„r ljud i FL Studio?
Flebbo Postat 10 oktober 2007 Postat 10 oktober 2007 FÄr du ljud i nÄgonting annat dÄ? Om du fÄr det sÄ Àr det sÀkert bara nÄn instÀllning i fls. Vet inte hur mycket du kan om fls men du vet sÀkert att du mÄste vÀlja din mic under IN pÄ mixern.......
Phazio Postat 10 oktober 2007 TrĂ„dstartare Postat 10 oktober 2007 Jag har alla instĂ€llningar rĂ€tt vad jag vet i FL, har testat annat men kommer inget ljud dĂ€r heller, hĂ€r kollat att mickarna funkar pĂ„ ett annat PA đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.