Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hej, jag hittar inte varken i manualen eller någon annan stans hur man ändrar tempo i t.ex mitten i ett projekt. Exempelvis 4 takter med 130 bpm och innan och efter dessa takter 100 bpm?

Det ända jag hittat är Tempo Track, men vet inte var jag hittar editorn, bara en tempotrack knapp i transport baren.. =)

tacksam för svar!

//Eken

Annons
Guest thrinithan
Posted
Det finns under menyn "Project".

tack, ska titta direkt! 😊

Ctrl+T öppnar Tempo Track om jag inte minns helt fel.

Posted

tack, ska titta direkt! 🙂

jäklar vad bra! 😊 det funkar, det sista jag skulle vilja göra är att inom typ 4 takter, kunna ändra från 4/4 till 11/8 t.ex? 🙂 och sedan tillbaks igen 🙂

Guest thrinithan
Posted

jäklar vad bra! 😊 det funkar, det sista jag skulle vilja göra är att inom typ 4 takter, kunna ändra från 4/4 till 11/8 t.ex? 🙂 och sedan tillbaks igen 🙂

Ja men det är inga problem... du ritar bara dit en liten röd dutt vart du vill ha ändringen och sen har du funktionen ändra taktart högst upp i själva tempotrack fönstret. Se bara till att ha den röda dutten markerad så du inte ändrar taktart på hela låten generellt.

Posted

jäklar vad bra! 🙂 det funkar, det sista jag skulle vilja göra är att inom typ 4 takter, kunna ändra från 4/4 till 11/8 t.ex? 🙂 och sedan tillbaks igen 🙂

Ja men det är inga problem... du ritar bara dit en liten röd dutt vart du vill ha ändringen och sen har du funktionen ändra taktart högst upp i själva tempotrack fönstret. Se bara till att ha den röda dutten markerad så du inte ändrar taktart på hela låten generellt.

förstår nu, det funkar gr8 🙂 haha, gjorde det där problemet, över HELA låten, shit vad chaos det blev 😊