Jump to content
Annons

autotunen


ReebaT

Recommended Posts

Annons
Jag vill få fram autotunen effecten ?. har ''Cool Edit, nån som vet vilka frekvenser man ska ha ? skicka gärna bilder eller beskriv kort och bra hur man gör.

För det första bör man väl ha pluggen autotune, vilket jag antar att du har. Sedan ställer man den så att den har 10ms eller lägre attacktid. Detta gör dock att sångaren måste vara jäkligt duktig i och med att det annars fladdrar och har sig rätt rejält (tvärtemot vad somliga ibland tror; att det är jättelätt att sjunga med autotune).

Sedan kan du nog skära botten rätt rejält, kanske ända upp till 1000Hz och kör sedan en kraftig kompressor på det så borde det låta rätt syntigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill få fram autotunen effecten ?. har ''Cool Edit, nån som vet vilka frekvenser man ska ha ? skicka gärna bilder eller beskriv kort och bra hur man gör.

För det första bör man väl ha pluggen autotune, vilket jag antar att du har. Sedan ställer man den så att den har 10ms eller lägre attacktid. Detta gör dock att sångaren måste vara jäkligt duktig i och med att det annars fladdrar och har sig rätt rejält (tvärtemot vad somliga ibland tror; att det är jättelätt att sjunga med autotune).

Sedan kan du nog skära botten rätt rejält, kanske ända upp till 1000Hz och kör sedan en kraftig kompressor på det så borde det låta rätt syntigt.

Jag har precis börjat me att mixa me program och jag tror inte jag har pluggen autotune?, finns den att ladda ner gratis ?. och hur använder jag den is f?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Nja, jag förstår inget:P haha,näh tror inte nån kannse kan hjälpa mig trottsallt .`?

Du laddar ner G snap i någon lämplig katalog sedan flyttar/kopierar du över den till

den katalog där du har dom andra pluggarna

under VST mappen

Kristian

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 11 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...