Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Installationen av Reason 4 gick bra pÄ musikdatorn. Men jag vill ha den pÄ min gamla laptop-kontorsdator ocksÄ, nÀr jag Àr ute och reser. Det har ju funkat rÀtt bra med Reason 3.

AlltsÄ försöker jag installera programmet dÀr, men si det gÄr inte ...

Reason 4 krÀver Service Pack 2!

AlltsÄ försöker jag uppdatera till SP2.

Uppdateringen finns bara att hÀmta genom Windows automatiska uppdaterare, som bÄde hÀmtar hem programvaran och installerar i ett enda svep.

Installationen misslyckas i sista fasen. En kryptisk felkod har jag identifierat som "filer upptagna av andra progran, stÀng av anti-virusprogrammet".

Sagt och gjort, alla onödiga program avstÀngda och datorn om startad i felsÀkert lÀge. Inte en process förutom den nödvÀndiga.

Men installationen misslyckas i alla fall.

För varje försök ska Windows automatiska uppdaterare hÀmta hem programvaran pÄ nytt, vilket tar ca 30 minuter (trots uppkoppling pÄ 100Mbps), för att sen lÀmna en kryptisk felkod.

Nu Àr jag skittrött pÄ det hÀr. Har hÄllt pÄ i 6 timmar.

NÄn som har tips pÄ hur jag ska kunna uppgradera till SP2?

NÄn som har SP för Win XP Professional som nedladdningsbar fil, sÄ det inte tar 30 minuter mellan varje misslyckat försök?

Annons
Postat

Sök pÄ:

WindowsXP-KB835935-SP2-SVE.exe

Den första trÀffen var direkt pÄ Microsofts hemsida, tycks vara officiellt alltsÄ.

Bry dig inte om texten om Windows Update, detta funkar bra.

Postat (redigerat)

Har alltid haft kanon bra uppkoppling emot MS sÄ mÄste ju vara nÄgot meck för tillfÀllet?

Ang win update har jag inte haft nÄgra bekymmer med det heller. Den talar snÀllt om vad jag kan uppdatera och sen kan jag vÀlja om jag vill eller inte. Du har givetvis en fullt laglig version? Annars mÄste du hitta pÄ en lösning för att komma förbi verifikationen.

Starta datorn som vanligt och stÀng av anti-virus och brandvÀggar. Funkar inte win update sÄ mÄste det vara nÄgot temporÀrt hos MS.

Edit: Henriks fil verkar vara intressant.

Redigerat av Multiband
Postat
Har alltid haft kanon bra uppkoppling emot MS sÄ mÄste ju vara nÄgot meck för tillfÀllet?

Ang win update har jag inte haft nÄgra bekymmer med det heller. Den talar snÀllt om vad jag kan uppdatera och sen kan jag vÀlja om jag vill eller inte. Du har givetvis en fullt laglig version? Annars mÄste du hitta pÄ en lösning för att komma förbi verifikationen.

Starta datorn som vanligt och stÀng av anti-virus och brandvÀggar. Funkar inte win update sÄ mÄste det vara nÄgot temporÀrt hos MS.

Edit: Henriks fil verkar vara intressant.

Om allt Àr grönt med hans version ska han inte behöva stÀnga nÄtt...

Jag uppdaterar med bÄde och...AV + FW Inga problem...

Postat

Tack alla för tips och förslag!

Henriks filtips löste problemet. Det tog en evighet men nu installeras Reason som det ska.

/ Assar

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.