Jump to content
Annons

Besvärande eko i FL studio


west113

Recommended Posts

Hej! Sitter här som en glad amatör med en version av FL studio. Det funkar väl som det ska, men har en del små problem..

Många kanaler, som klockor, gitarrer, orglar etc har ett ihängande ljud, som flyter ihop till en hög med klägg även efter att spåret har tystnat, eller ja, det har det ju inte och det är ju det som är problemet. Det är väldigt irriterande om man vill gå ner lite i instrumentsättning, och man har det där ljudet ringande konstant i bakgrunden; tills att låten är slut eller att man sätter in samma ljud en gång till.

Snälla hjälp mej! Jag är nog en idiot, men jag vet inte hur jag ska göra! Är smått desperat, och har prövat allt jag kan.. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Tror det är ett Attak / Release Problem.. ett långt sample och sen jobbar han med det i pianorollen ..

Oj vad menar ni med det? :S Jag är inte så långt gången att jag förstår orden reverb/delay/attak/release.. har inte tillgång till nån bruksanvisning tyvärr. I så fall skulle jag slå som en dåre i den 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...