Jump to content
Annons

mac-pluggar?


klasho

Recommended Posts

Jag ska fixa en liten hemma studio och behöver hjälp. Ska börja med att köpa en ny dator och funderar mellan mac och pc. Tänkte eventuellt köra Logic men som jag förstått det kan man bara köra upp till version 5 på pc. Så frågan är om det finns tillräckligt med instrument pluggar till mac, att köpa eller som man kan ladda hem gratis. Eller är mac med Logic expess och eventuella pluggar som inte är för dyra tillräckligt. Ska spela in rock-aktiga låtar mestadels men även annat (reggae, beats). Några råd?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

vad har du jobbat med innan? antar du kört med cubase eller liknande innan. jag kan bara svara för mig själv när jag säger att för mina egna syften så kommer jag klara mig långt med logic och mac. har en virus ti och Ni paketet komplete instruments + massive(fick gratis av NI.. tack så mkt) logic egna pluggar kommer räcka gott för dig om du bara ska göra beats. ultrabeat i logic räcker en lång bit på vägen. smaken är som baken. en del säger pc en del säger mac.. huruvida det finns massa gratispluggar till mac bör du kolla på http://www.kvraudio.com dom har alltid massa roligt på gång. tills vidare får jag önska dig lycka till i djungeln av information du kommer få kika igenom.

E.n.T

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...