mietek Postat 22 september 2007 Postat 22 september 2007 Jag gav mej på att intonera min telecaster förut, det var bara höga Esträngen som var kalle anka, problemet var dock att jag inte kunde skruva ut skruver längre för då hade den släppt från klossen. och det är ändå inte hundra än. har jag gjort nåt fel? jag skruvade iaf åt rätt håll.
PGW Postat 24 september 2007 Postat 24 september 2007 Du har alltså skruvat sadeln närmare micken ? Så extremt brukar man inte behöva skruva på en tele. 1.) Har du nya strängar på ? - Gamla blir ju slitna & smutsiga, vilket gör en korrekt intonering omöjlig. Ojämna strängar kan dessutom förekomma direkt från fabrik, oftast i s.k. lågbudgetpaket, men även bland finare märken. 2.) Ligger mickarna högt ? Dessa kan i så fall dra i strängen, jämför med att hålla en magnet över den ( E-Bow, någon ? ). Jag brukar sänka mickarna så de "tappar orken" för att slippa sådan påverkan. Det är mina 1:a tankar iaf., hoppas du får ordning på gurkan. Per
mietek Postat 24 september 2007 Trådstartare Postat 24 september 2007 ja precis jag har skruvat klossen så långt mot micken det går, innan det helt lossnar :S nja strängarna är ju lite gamla, men det handlade ändå om typ 20cent för lågt innan och nu kanske 5. så ja jag har skruvat nåt som fan. men jag antar att jag får testa med nya strängar eller lämna in den
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.