Jump to content
Annons

Vad är bäst i redigering för ljud?


winzcore (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
winzcore (oregistrerad)
Snälla låt bli att skapa sådan här trådar som den här och den andra du nyss skapade.

varför då?? Är iofs newbie - men fattar inte varför?? sry 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

winzcore (oregistrerad)
Därför att du varken har en fråga eller upplyser någon annan. Att komma med subjektiva påståenden utan att argumentera för det är totalt meningslöst.

Jesus - jag svarar efter mina egna erfarenheter, kört med båda programmen i flera år 🙂

Finns inga andra program som klår dom 🙂

Winz

Link to comment
Dela på andra sajter

Därför att du varken har en fråga eller upplyser någon annan. Att komma med subjektiva påståenden utan att argumentera för det är totalt meningslöst.

Jesus - jag svarar efter mina egna erfarenheter, kört med båda programmen i flera år 🙂

Finns inga andra program som klår dom 🙂

Winz

Fast det är inte anledning nog att starta en pajastråd med mer smilies än fakta. Du måste motivera dig för att en sån här tråd överhuvudtaget ska existera. Speciellt som ny användare då ingen vet huruvida du är politlig eller inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

winzcore (oregistrerad)
Därför att du varken har en fråga eller upplyser någon annan. Att komma med subjektiva påståenden utan att argumentera för det är totalt meningslöst.

Jesus - jag svarar efter mina egna erfarenheter, kört med båda programmen i flera år 🙂

Finns inga andra program som klår dom 🙂

Winz

Fast det är inte anledning nog att starta en pajastråd med mer smilies än fakta. Du måste motivera dig för att en sån här tråd överhuvudtaget ska existera. Speciellt som ny användare då ingen vet huruvida du är politlig eller inte.

Hehe - du har rätt - jag borde köra mer fakta - tyvärr så är jag inte datanörden du vill ha som vän typ, så jag kan bara säga det jag lärt mig av års av using 🙂 Prova själva är allt jag kan säga 🙂 Wavelab har allt man kan önska sig som user inom music - Timestretch o rubbet 😆 SOundforge är bara jobbig ju 🙂

Är vad jag kan - sry om jag inte kan mer 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

winzcore (oregistrerad)
lol...

bästa tråden på länge.

WaveLab är iofs ett grymt program men något overkill om man bara ägnar sig åt timestretching...

hahaha

Link to comment
Dela på andra sajter

winzcore (oregistrerad)
lol...

bästa tråden på länge.

WaveLab är iofs ett grymt program men något overkill om man bara ägnar sig åt timestretching...

hahaha

Där var ett till onödigt inlägg!

Du är ett onödigt inlägg - rulla tbx under den stenen du kom ifrån 🙂

fniss - skojar 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha. Och än sen då?

Några frågor som brukar påverka valet av program:

- budgeten : wavelab är dyrare än billigare program, men mycket billigare än en del riktigt bra program.

- vad man skall göra : redigering kan betyda så många olika saker. Från att klippa ihop lite ljudsnuttar av nåt som möjligen man själv står ut med att höra, till att ljudlägga en blockbuster från Hollywood (tänk Pirates från Caribbean).

- hur ofta man gör sakerna : en del program kan vara snåriga att lära sig men i stället riktigt snabba att använda, andra funkar tvärtom.

- vilka specialfunktioner man kräver : det finns program som är extremt duktiga på att ta bort brus men lämna musiken, wavelab som nämndes som topp-program är inte särskilt skickligt på det i jämförelse.

Men det beror som sagt på.

Gunnar

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är ett onödigt inlägg - rulla tbx under den stenen du kom ifrån

Och på en dag lyckades du göra mer skada för dig själv än nytta och jag tror inte

att du kan förvänta dig några seriösa svar när du väl stöter på ett problem som du vill ha hjälp med.

Link to comment
Dela på andra sajter

winzcore (oregistrerad)
Du är ett onödigt inlägg - rulla tbx under den stenen du kom ifrån

Och på en dag lyckades du göra mer skada för dig själv än nytta och jag tror inte

att du kan förvänta dig några seriösa svar när du väl stöter på ett problem som du vill ha hjälp med.

sa att jag skoja ju, hmmm

Link to comment
Dela på andra sajter

winzcore (oregistrerad)
Därför att du varken har en fråga eller upplyser någon annan. Att komma med subjektiva påståenden utan att argumentera för det är totalt meningslöst.

du är en sann optimist 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Därför att du varken har en fråga eller upplyser någon annan. Att komma med subjektiva påståenden utan att argumentera för det är totalt meningslöst.

du är en sann optimist 😱

Vad menar du med det då? Skulle alla slänga upp den här typen av onödiga trådar hade man behövt ett spam-filter på forumet. Det är ingen tramsig anslagstavla för pubertala påståenden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...