Jump to content
Annons

En landslagströja


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Hörde för nån vecka sedan om att en (studierektor/rektor?) förbjudit några elever att bära svenska landslagets fotbollströja på ett skolfoto. Anledningen skulle vara att det signalerade främlingsfientlighet, enligt vad det stod på text-tv.

Jag begrep ingenting!

Vad tycker ni?

😊

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej!

Hörde för nån vecka sedan om att en (studierektor/rektor?) förbjudit några elever att bära svenska landslagets fotbollströja på ett skolfoto. Anledningen skulle vara att det signalerade främlingsfientlighet, enligt vad det stod på text-tv.

Jag begrep ingenting!

Vad tycker ni?

:rolleyes:

:musik

Ja, det är fel av rektorn att förbjuda den typen av kläder. En landlagströja är ingen Naziuniform direkt...

En del skolor har inte fått sjunga Sveriges nationalsång heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

En landslagströja är ju inte direkt främlingsfientlig och man undrar om det är sant?

Vi har/har haft (ny ledning) förbjudet att bära främlingsfientliga kläder/symboler och de måste ses i sitt samanhang.

Det verkar lite underligt å andra sidan om det är elever som har utryckt sin främlingsfientlighet i andra sammanhang så kanske det har bidragit till beslutet men då är man ute och cyklar.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Min första tanke var nämligen...

"Hur många i andra länder kommer överhuvudtaget att läsa den skolkatalogen??"

Att det finns invandrade svenskar som läser den är ju en annan sak. Eller ska inte de ses som boende i Sverige enligt förslaget?

//:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Jag uppfattar det som att rektorn anser att de invandrade svenskarna inte har rätt att bära den svenska landslagströjan och att det därför är rasistiskt att någon bär landslagströja på skolfotot överhuvudtaget.

Upplever ni det så också?

🙂

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...