Jump to content
Annons

Max 8 spår i Cubase varför?


grimmer

Recommended Posts

Hej!!

Jag har Cubase VST (tror det är en rätt gammal variant, ser så ut jämfört med andra cubase)..

1.

Problemet är att jag kan bara spela in 8 spår i mono, resten blir midi spår??? Ennu färre spår i stereo.

Är det mitt ljudkort som är sämst eller har jag missat nåt? 😛

2.

Jag har en nyare Cubase SX, men ur den kommer det inte nåt ljud alls 😱 . Nån som vet vad det kan bero på?

3.

Om jag sätter i ett nytt ljudkort i datorn (o installerar det och så) då måste jag väl inte installera

om Cubase eller nåt sånt där va? 😉

JätteTacksam för svar från proffsen.

Mvh Alex

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

1. Vet inte säkert, men det kanske är en begränsning i programmet? Går det inte att lägga till fler spår?

2. Har du kollat i kontrollpanelen/ljud/ljudenheter att du har rätt inställningar/ljudkort på upp och inspelning? I Cubase måste du kolla inställningarna på audio så att inställningarna är rätt.

3. Nej, du ska inte behöva installera om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har för mig att man ställer in antal audiospår på samma ställe där man ställer in latency, i gamla versioner. Om det är en bantad version, så kan den eventuellt vara begränsad i antal spår, men det borde stå något om det i manualen...

Har du en nyare version, så är det ingen större mening att fortsätta krångla med den gamla - utan bättre att du koncentrerar dig på den nya...

Link to comment
Dela på andra sajter

1. Vet inte säkert, men det kanske är en begränsning i programmet? Går det inte att lägga till fler spår?

OKI men borde inte cubase klara av mer än 8 mono spår?

Vart kan man välja att man kan lägga till isåfall?

2. Har du kollat i kontrollpanelen/ljud/ljudenheter att du har rätt inställningar/ljudkort på upp och inspelning? I Cubase måste du kolla inställningarna på audio så att inställningarna är rätt.

Inställningarna ser rätt ut i Cubase SX, men vet inte riktigt jag vad jag ska leta efter heller. Ser korrekt ut.

O funkar ju på mitt äldre Cubase.

3. Nej, du ska inte behöva installera om.

OKI good.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har för mig att man ställer in antal audiospår på samma ställe där man ställer in latency, i gamla versioner. Om det är en bantad version, så kan den eventuellt vara begränsad i antal spår, men det borde stå något om det i manualen...

Har du en nyare version, så är det ingen större mening att fortsätta krångla med den gamla - utan bättre att du koncentrerar dig på den nya...

Jo jag vet, men problemset är att den nyare Cubase SX som jag också har, den kommer det inget ljud ur

ALLS?? Sen Men jag ska kika där det finns latency.

Jag har 1 gb dualchannel DDR3200 ram, kan det bli en begränsing pga det månne tro?

Link to comment
Dela på andra sajter

vilken version på cubase har du exakt? klart du inte ska ah begränsat med spår såvida inte du har en studio variant. mao LE. berätta gärna vilken version så ska ajg hjälpa dig

Link to comment
Dela på andra sajter

vilken version på cubase har du exakt? klart du inte ska ah begränsat med spår såvida inte du har en studio variant. mao LE. berätta gärna vilken version så ska ajg hjälpa dig

Det är Cubase VST32, den ser rätt primitiv ut jämfört med de nya Cubase programmen man sett.

Jag FANN hur man öka fler spår! Jätte tack för hjälpen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...