Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

NÀr man lÀgger effekter pÄ bl.a sÄng och gitarr. För att spara datorkraft spelar det nÄgon roll om man anvÀnder send eller insert effekter.

Vilket tar minst prcessorkraft? m.m

Steffe

Annons
Postat (redigerat)

Oftast brukar man lÀgga effekter som EQ och kompressor som insert medans effekter som reverb och delay lÀggs som send. Vad som Àr processorsnÄlast törs jag faktiskt inte sÀga.

EDIT: SÄg att det fanns en annan trÄd om hur man anvÀnder de olika effekterna, men ni fÄr vÀl tÄla att jag skrev det hÀr ocksÄ, dÄ det inte gÄr att ta bort inlÀggen.

Redigerat av HiDa
Postat
  HiDa sa:
Oftast brukar man lÀgga effekter som EQ och kompressor som insert medans effekter som reverb och delay lÀggs som send. Vad som Àr processorsnÄlast törs jag faktiskt inte sÀga.

EDIT: SÄg att det fanns en annan trÄd om hur man anvÀnder de olika effekterna, men ni fÄr vÀl tÄla att jag skrev det hÀr ocksÄ, dÄ det inte gÄr att ta bort inlÀggen.

MĂ„nga trĂ„dar i Ă€mnet.. 😉 Kort dock; Genom att lĂ€gga t ex reverb pĂ„ send sĂ„ kan du med fördel placera fler tagningar/instrument i samma rum=du spar pĂ„ resurserna.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.